Megtévesztő "árcsökkentésekkel" vádolják a Tescót

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

A brit élelmiszer-kiskereskedelmi lánc konkurensei szerint a Tesco előbb meredeken megemeli egyes termékek árait, aztán "féláras" akciókban visszacsökkenti az eredeti szintre.

A The Sunday Times beszámolója szerint a legszélsőségesebb esetek a Tesco szeszesital-értékesítésében fordulnak elő. Szeptember elején az áruházlánc például 11,98 fontról 24,99 fontra (9 ezer forintra) emelte egy karton - vagyis 24, egyenként 3,3 decis doboz - Carlsberg sör árát, hogy aztán a múlt héten ugyanezt 12,48 fontra csökkentse vissza, "félárú" kiárusításként meghirdetve az akciót. Az egyik legnagyobb rivális, az amerikai Wal-Mart tulajdonában lévő Asda lánc végig 10,98 fontért kínálta ugyanezt a sörfélét azonos kiszerelésben.



A Tesco ezt a vásárlócsalogató ártaktikát a brit lap szerint legalább fél tucat sörfajtával eljátszotta. A The Sunday Times már korábban megírta azt is, hogy a Tesco - miközben összesen 30 millió font értékű árcsökkentést jelentett be - legkeresettebb termékei közül több száznak az árát emelte egyetlen hét alatt.



A riválisok szerint a Tesco az alacsony forgalmú cikkek árcsökkentésével és a kurrens termékek egyidejű drágításával többet szedett be, mint a meghirdetett árcsökkentés összege.



A Tesco az idei évre 2 milliárd font - több mint napi 5 millió font - adó előtti profitot jelzett előre. A cégnek jelenleg 1878 szupermarketje van Nagy-Britanniában, és a teljes brit élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom csaknem hetedét tudhatja magáénak. (MTI)