Már csak egy nap és felszáll a füst: a Microsoft holnaptól a nagyközönség számára is lehetővé teszi új internetes keresőjének használatát – írja az amerikai The Wall Street Journal (WSJ) online kiadása bennfentes forrásokra hivatkozva. A redmondi óriás, amely június óta már csak tesztelte a keresőt, korábban az év végére ígérte a szolgáltatás elindítását. A Microsoft sajtósai nem kommentálták a WSJ értesülését.
Saját fejlesztésű megoldásával a Microsoft be szeretne törni az internetes keresők rendkívül lukratív piacára, amelyet jelenleg a Google ural. Mint Steve Ballmer, a Microsoft első embere a szoftvergyártó tegnapi éves közgyűlésén fogalmazott: „Felzárkózunk és mindenkit megelőzünk.” A Microsoft pillanatnyilag egy, a keresőpiac második legnagyobb szereplője, a Yahoo által fejlesztett technológiát alkalmaz.
Szakértők szerint a harc nem lesz könnyű: a Yahoo az elmúlt években számottevően megerősítette pozícióit, csaknem kétmilliárd dollárt (380 milliárd forintot) költött ugyanis cégfelvásárlásra és fejlesztésre. Fő csapásirányuk a testre szabott keresés: az új technológia mintegy olvas a felhasználó gondolataiban. Nem tétlenkedett eközben a Google sem: a piacvezető folyamatosan bővíti szolgáltatásainak palettáját.
„A Microsoft ugyan sok pénzt áldozott saját keresője fejlesztésére, ám lemaradása a Google és a Yahoo mögött egyelőre nagynak mondható” – kommentált Scott Kessler, a Standard & Poor’s hitelminősítő elemzője. Kessler úgy látja, a két nagy vetélytárs pillanatnyilag jóval többet tud a felhasználók keresési szokásairól. „Kemény csata lesz” – véli az elemző.
A Microsoft fejlesztése a júniusi első teszteléskor egymillió internetes oldalt volt képes keresni: a Google akkor négyszer ennyit tudott. Az első verzió számos kritikát kapott, a szoftvercég azóta sokat csiszolt fejlesztésén.
Saját fejlesztésű megoldásával a Microsoft be szeretne törni az internetes keresők rendkívül lukratív piacára, amelyet jelenleg a Google ural. Mint Steve Ballmer, a Microsoft első embere a szoftvergyártó tegnapi éves közgyűlésén fogalmazott: „Felzárkózunk és mindenkit megelőzünk.” A Microsoft pillanatnyilag egy, a keresőpiac második legnagyobb szereplője, a Yahoo által fejlesztett technológiát alkalmaz.
Szakértők szerint a harc nem lesz könnyű: a Yahoo az elmúlt években számottevően megerősítette pozícióit, csaknem kétmilliárd dollárt (380 milliárd forintot) költött ugyanis cégfelvásárlásra és fejlesztésre. Fő csapásirányuk a testre szabott keresés: az új technológia mintegy olvas a felhasználó gondolataiban. Nem tétlenkedett eközben a Google sem: a piacvezető folyamatosan bővíti szolgáltatásainak palettáját.
„A Microsoft ugyan sok pénzt áldozott saját keresője fejlesztésére, ám lemaradása a Google és a Yahoo mögött egyelőre nagynak mondható” – kommentált Scott Kessler, a Standard & Poor’s hitelminősítő elemzője. Kessler úgy látja, a két nagy vetélytárs pillanatnyilag jóval többet tud a felhasználók keresési szokásairól. „Kemény csata lesz” – véli az elemző.
A Microsoft fejlesztése a júniusi első teszteléskor egymillió internetes oldalt volt képes keresni: a Google akkor négyszer ennyit tudott. Az első verzió számos kritikát kapott, a szoftvercég azóta sokat csiszolt fejlesztésén.