41 milliárd forint. Ekkora nettó nyereséget termelt az év első kilenc hónapjában a Matáv. Ám mielőtt a telekommunikációs papír tulajdonosai örülni kezdenének: az eredmény bő húsz százalékkal kisebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában. 2003 szeptemberének végéig a távközlési óriás mintegy 52 milliárd forintos profitot realizált.
Hasonló a helyzet az árbevétel tekintetében is: a Matáv 2004 első kilenc hónapjában 449,7 milliárd forint forgalmat ért el, szemben a tavalyi év hasonló periódusának 452,1 milliárd forintos bevételével. Csökkent a csoportszintű üzleti eredmény is, mégpedig az MTI szerint 101,6 milliárd forintról 82,2 milliárd forintra. A pénzügyi teljesítmény egyik legfontosabb mutatója, az EBITDA (adó- és kamatfizetés, amortizáció előtti eredmény) sem alakult kedvezően: 6,2 százalékkal esett vissza.
Az okok ismertek: a vezetékes piac évek óta lejtmenetben (a Matáv vezetékes szegmensének első kilenc havi bevétele hét százalékkal csökkent a tavalyihoz képest), a mobilpiacon egyre élesebb a verseny (a mobil szegmens eredménye 7,3 százalékkal esett vissza), mindezt pedig a dinamikusan fejlődő internetes üzletág nem képes ellensúlyozni.
A Matáv mindezek ellenére optimista; közleménye szerint „jó úton halad a közelmúltban bejelentett középtávú értékteremtő program végrehajtásában.” A leépítések mindazonáltal folytatódnak: a hivatalos indoklás szerint a hatékonyság megőrzése érdekében az anyavállalat létszámát közel 2600 fővel csökkentik 2006 végéig. E számot az sem teszi szebbé, hogy ebből 800 főt csupán kiszerveznek.
Hasonló a helyzet az árbevétel tekintetében is: a Matáv 2004 első kilenc hónapjában 449,7 milliárd forint forgalmat ért el, szemben a tavalyi év hasonló periódusának 452,1 milliárd forintos bevételével. Csökkent a csoportszintű üzleti eredmény is, mégpedig az MTI szerint 101,6 milliárd forintról 82,2 milliárd forintra. A pénzügyi teljesítmény egyik legfontosabb mutatója, az EBITDA (adó- és kamatfizetés, amortizáció előtti eredmény) sem alakult kedvezően: 6,2 százalékkal esett vissza.
Az okok ismertek: a vezetékes piac évek óta lejtmenetben (a Matáv vezetékes szegmensének első kilenc havi bevétele hét százalékkal csökkent a tavalyihoz képest), a mobilpiacon egyre élesebb a verseny (a mobil szegmens eredménye 7,3 százalékkal esett vissza), mindezt pedig a dinamikusan fejlődő internetes üzletág nem képes ellensúlyozni.
A Matáv mindezek ellenére optimista; közleménye szerint „jó úton halad a közelmúltban bejelentett középtávú értékteremtő program végrehajtásában.” A leépítések mindazonáltal folytatódnak: a hivatalos indoklás szerint a hatékonyság megőrzése érdekében az anyavállalat létszámát közel 2600 fővel csökkentik 2006 végéig. E számot az sem teszi szebbé, hogy ebből 800 főt csupán kiszerveznek.