Az OTP elhárította a kártyaelszámolási rendszer hibáját

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

A bank kártyaelszámolási rendszerében a múlt héten adódott technikai probléma néhány ezer ügyfélnél jelentkezett, tehát a bank által kibocsátott több mint 3,7 millió kártyának csak a töredékét érintette – közölte a pénzintézet.

A rendellenességből adódóan a bankkártya rendszer elszámolásában pár napi csúszás volt, a hibát azonban teljes egészében felszámolták, így az ügyfeleket nem érte kár – közölte Pap Gyula, a bank IT és logisztikai divízióját felügyelő vezérigazgató-helyettese csütörtökön.



Az elszámolásokat már helyreállították, és a hét eleje óta minden a megszokott rendben működik. A helyreállítás során a bankkártyán forgalmazott tételek zárolásra kerültek a számlavezető rendszerben. A hiba kijavítása után, a rendszer újraindításakor ezek a zárolások nem törlődtek azonnal, hanem csak a tényleges könyvelést követően. Az ügyfelek egyenlege a zárolás következtében átmenetileg kevesebbet mutatott a ténylegesnél, a hiba kijavítása után az elszámoló rendszer a tényleges forgalmat könyvelte el, tehát az ügyfeleket nem érte kár – mondta Papp Gyula.



Mint a hvg.hu múlt héten beszámolt róla, több kiskereskedő számláján az OTP Bank Rt. nem tudta jóváírni a bankkártyás vásárlások ellenértékét. Lapunknak akkor egy kereskedő úgy nyilatkozott: üzlete hétvégi forgalmának ellenértéke még kedden sem érkezett meg a számlájukra. A vállalkozó szerint a zavar az azt megelőző szerdán kezdődött.





Az OTP-nél akkor a hvg.hu megkeresésére azt mondták, a múlt szerdán a hiba elhárítása teljes körűen megtörtént, csütörtöktől pedig a normál rend szerint zajlanak a kereskedői elszámolások. (MTI)