Az ÁPV Rt. indoklása szerint az egyetlen ajánlattevő, az Aviation Solution International konzorcium „nem tett eleget teljes mértékben a Malév privatizációs koncepciójáról szóló kormányhatározaton alapuló pályázati kiírásnak". A privatizációs szervezet azt ugyanakkor nem hozta nyilvánosságra, hogy az elvárások közül melynek, vagy melyeknek nem felelt meg az ajánlat.
Az ÁPV Rt. az iparág piaci környezetének újbóli vizsgálata után hamarosan új pályázatot ír ki a légitársaság értékesítésére.
A Malév privatizációs pályázati anyagát eredetileg négyen vásárolták meg és közülük egy tett ajánlatot. Az ajánlattevőnek a vételáron kívül tőkeemelésre is kötelezettséget kellett vállalnia, ezen kívül be kellett mutatnia a nemzeti légitársaság státuszra vonatkozó elképzelését.
Az ÁPV Rt. a Malév teljes állami tulajdonban lévő csomagját, az összes részvény 99,95 százalékát kínálta nyilvános, egy fordulós pályázaton eladásra.
A légicég privatizációja iránt nyilvánosan kifejezte érdeklődését a kínai Hainan Airlines, az osztrák Austrian Airlines (AUA), valamint az izlandi Icelendair. Sajtóértesülések szerint a tenderdokumentációt megvásárolta a Demján Sándor nevével fémjelzett Euroinvest is.
Az ismeretlen tulajdonosi hátterű Aviaton Solution International képviselője az a Kovács Ferenc, aki hosszabb ideig a Malév vezérigazgató-helyettese, majd a 90-es évek végén rövid ideig a vezérigazgatója volt. (MTI)
Az ÁPV Rt. az iparág piaci környezetének újbóli vizsgálata után hamarosan új pályázatot ír ki a légitársaság értékesítésére.
A Malév privatizációs pályázati anyagát eredetileg négyen vásárolták meg és közülük egy tett ajánlatot. Az ajánlattevőnek a vételáron kívül tőkeemelésre is kötelezettséget kellett vállalnia, ezen kívül be kellett mutatnia a nemzeti légitársaság státuszra vonatkozó elképzelését.
Az ÁPV Rt. a Malév teljes állami tulajdonban lévő csomagját, az összes részvény 99,95 százalékát kínálta nyilvános, egy fordulós pályázaton eladásra.
A légicég privatizációja iránt nyilvánosan kifejezte érdeklődését a kínai Hainan Airlines, az osztrák Austrian Airlines (AUA), valamint az izlandi Icelendair. Sajtóértesülések szerint a tenderdokumentációt megvásárolta a Demján Sándor nevével fémjelzett Euroinvest is.
Az ismeretlen tulajdonosi hátterű Aviaton Solution International képviselője az a Kovács Ferenc, aki hosszabb ideig a Malév vezérigazgató-helyettese, majd a 90-es évek végén rövid ideig a vezérigazgatója volt. (MTI)