Sándor László a Malév elnök-vezérigazgatója kedden a sajtó képviselőinek azt mondta: "csak megtakarításból nem lehet meggazdagodni", ezért jövőre újra kell gondolni számos kérdést, többek között az útvonalhálózatot. Az elképzelésekről azonban - a döntés hiányában - még nem kívánt részleteket közölni.
Az elnök-vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy tavaly 13,5 milliárd forint volt a Malév vesztesége, az idei évet "nullszaldós, plusz-mínusz néhány 100 millió forintos" eredménnyel zárja a légitársaság - tette hozzá.
A Malév 129 milliárd forint idei várható összköltségéhez mérten a 6,3 milliárd forint megtakarítás nem tűnik soknak, de a 40 milliárd forint módosítható költséghez képest jelentős - magyarázta Sándor László.
A flotta bérleti díja, az üzemanyagköltségek - a fix költségek - teszik ki a 129 milliárd forint összköltség nagyobb hányadát. A kerozin árának emelkedése miatt például a Malév többletkiadása az idén eléri az öt milliárd forintot. Igaz, a bevezetett kerozin pótdíj miatt ez "csak" 1,5-2 milliárd forint nyereségcsökkenést jelent.
Az idén 550 millió forintba került a létszámleépítés, de már jövőre közel 200 millió forint megtakarítást eredményez. A Malév és leányvállalatai az idén átlagosan 3878 főt foglalkoztattak. Összesen 330 fő távozott a cégcsoporttól és ebből 208 munkatárs ment el felmondással.
Ugyanakkor - a forgalom növekedése miatt - 550 főt vesznek fel és mindössze tízet keresnek tanácsadó által. A felvételeket a forgalombővülés indokolja elsősorban az utaskísérőknél és a földi kiszolgáló személyzet körében. Egyébként a Malév dolgozóinak több mint 40 százaléka már legalább 15 éve a légitársaság alkalmazottja.
Az idei informatikai fejlesztésekről szólva Kerepesi Károly informatikai igazgató azt mondta, hogy ezek értéke mintegy 1,8 milliárd forint és ennek 98 százalékát nyílt közbeszerzési eljárásban szerezték be. Az év elején megkezdett informatikai fejlesztési program végrehajtása a tíz éves lemaradás behozását is jelenti. A fejlesztések eredményeként évi mintegy 400 millió forint megtakarítást ér el a légitársaság.
A jövő év tavaszán befejeződik a flottacsere, és 2005-ben az új repülőgépek két milliárd forinttal kevesebb üzemelési költséget jelentenek a flottacserét megelőző üzemelési költségekhez képest.
Az elnök-vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy tavaly 13,5 milliárd forint volt a Malév vesztesége, az idei évet "nullszaldós, plusz-mínusz néhány 100 millió forintos" eredménnyel zárja a légitársaság - tette hozzá.
A Malév 129 milliárd forint idei várható összköltségéhez mérten a 6,3 milliárd forint megtakarítás nem tűnik soknak, de a 40 milliárd forint módosítható költséghez képest jelentős - magyarázta Sándor László.
A flotta bérleti díja, az üzemanyagköltségek - a fix költségek - teszik ki a 129 milliárd forint összköltség nagyobb hányadát. A kerozin árának emelkedése miatt például a Malév többletkiadása az idén eléri az öt milliárd forintot. Igaz, a bevezetett kerozin pótdíj miatt ez "csak" 1,5-2 milliárd forint nyereségcsökkenést jelent.
Az idén 550 millió forintba került a létszámleépítés, de már jövőre közel 200 millió forint megtakarítást eredményez. A Malév és leányvállalatai az idén átlagosan 3878 főt foglalkoztattak. Összesen 330 fő távozott a cégcsoporttól és ebből 208 munkatárs ment el felmondással.
Ugyanakkor - a forgalom növekedése miatt - 550 főt vesznek fel és mindössze tízet keresnek tanácsadó által. A felvételeket a forgalombővülés indokolja elsősorban az utaskísérőknél és a földi kiszolgáló személyzet körében. Egyébként a Malév dolgozóinak több mint 40 százaléka már legalább 15 éve a légitársaság alkalmazottja.
Az idei informatikai fejlesztésekről szólva Kerepesi Károly informatikai igazgató azt mondta, hogy ezek értéke mintegy 1,8 milliárd forint és ennek 98 százalékát nyílt közbeszerzési eljárásban szerezték be. Az év elején megkezdett informatikai fejlesztési program végrehajtása a tíz éves lemaradás behozását is jelenti. A fejlesztések eredményeként évi mintegy 400 millió forint megtakarítást ér el a légitársaság.
A jövő év tavaszán befejeződik a flottacsere, és 2005-ben az új repülőgépek két milliárd forinttal kevesebb üzemelési költséget jelentenek a flottacserét megelőző üzemelési költségekhez képest.