Álbalesetekkel "húzták le" a biztosítókat

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Minden idõk egyik legnagyobb biztosítási csalássorozatára derített fényt a BRFK az egyik biztosítótársaság belsõ ellenõrzésének adatai alapján.

Az egyik nagy biztosító belső ellenőrzésének feltűnt, hogy a közelmúltban több tucat, személyi sérüléssel nem, ám annál nagyobb anyagi kárral járó közlekedési balesetben mindig ugyanazok a férfiak és nők ültek az összetört autók volánja mögött. A társaság biztosítási csalás gyanújával feljelentést tett a BRFK-n - írja a Népszabadság.

A rendőrség a biztosító belső vizsgálatát folytatva fokozatosan feltérképezte a biztosítók "lehúzására" létrejött bűnszervezetet. Á. Gábor (36) budapesti lakos volt - a nyomozás eddigi adatai szerint - a csalássorozat értelmi szerzője, és hozzá kerültek a biztosítóktól kicsalt milliók. A lap szerint Á. Gábor, valamint V. György (46) karosszérialakatos és S. Antalné közvetítő többféle módszert dolgoztak ki a biztosítók megkárosítására.

Kezdetben lízingelt autókon cseréltek ki karosszériaelemeket, majd a személyi sérüléssel nem járó baleseteket bejelentették a biztosítónak. Miután a kárfelvétel megtörtént, a sértetlen elemeket visszaszerelték az autókra, amelyeket tovább használtak. A nyomozati adatok arra utalnak, hogy egyes autókat a csoport többször is felhasznált fiktív balesetekhez. Előfordult, hogy egy házaspár két tagja, vagy éppen két testvér különböző autókkal karambolozott egymással, majd később ugyanezek a gépkocsik más balesetekben is feltűntek.

A csoport közvetítői több esetben ajánlatot tettek sérült autóval közlekedő idegen gépkocsivezetőknek: harmincezer forintért aláírattak velük egy meg sem történt balesetről készült kárbejelentő betétlapot. Az irat igazolta, hogy a sérült autó összeütközött egy másik, a csoporthoz tartozó autóval, amely totálkáros lett, vagy legalábbis milliós károk keletkeztek benne.

Néhány esetben büntetlen előéletű, nehéz anyagi körülmények között élő embereket fizettek meg néhány tízezer forinttal, hogy vásároljanak meg egy-egy autót, ami természetesen soha nem lett az övék. A bandának azért volt szüksége a nevükre, hogy a biztosítónál ne tűnjön fel, hogy mindig ugyanazok a sofőrök érintettek egy-egy balesetben.

A rendőrség eddig mintegy hatvan személyt azonosított, akik közvetítőkként vagy személyes adataik eladásával közreműködtek a csalássorozatban. A BRFK - mint azt Bodnár Zsolt ezredes, a BRFK főosztályvezetője a Népszabadságnak elmondta - 35 biztosítási káreseményről tudja kétséget kizáróan bizonyítani, hogy meg sem történt.