Emelik díjaikat a hazai bankok

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
Magyar Rádió Online
Tetszett a cikk?

A bankok folyamatosan cáfolják, hogy a rájuk rótt bankadó bármi módon is jelentkezne az ügyfelek költségeink emelésében.

Nem függ össze a bankadóval a pénzintézetek szolgáltatási díjainak emelése – állítják a pénzintézetek. Hegedűs Éva, a legnagyobb hazai bankpiaci szereplő, az OTP Bank lakossági üzletágának vezetője egyenesen úgy fogalmazott: szeretné visszautasítani azokat a sajtóhíreszteléseket, hogy a mostani díjemelésben szerepet játszana a bankadó.

"Az OTP Bank, jellemzően évente egy alkalommal, év elején alkalmaz díjkorrekciót a lakossági folyószámla vezetéshez kapcsolód díjtételekre vonatkozóan, és az idén is, mint korábban, mindig átlagosan a mindenkori inflációnak megfelelő mértékű emelést hajtunk végre. Nem is nagyon tudunk mást tenni, hiszen nagyon erős a verseny a bankok között az ügyfelek megszerzése érdekében" – mondta Hegedűs.

Átlag felett azok a szolgáltatások drágultak, amelyek többletmunkaidőt igényelnek, vagy amelyek helyettesíthetők más, korszerűbb banki szolgáltatásokkal. Ilyen például a bankkártya nélküli készpénzfelvétel.

Ugyancsak cáfolta a bankadóval összefüggő emelést az Erste Bank szóvivője. Szabó Linda szerint ha ez a hatás érvényesült volna, akkor minden banknak vagy egy általános díjat kellett volna bevezetnie, vagy minden díjon emelnie kellett volna.

"Az Erste Bank általában kétszer szokta áttekinteni a kondícióit, és a kondícióváltozás történhet a gazdasági környezet, illetve a jogszabályi környezetváltozása miatt. Ez esetben, ahogy gyakorlatilag minden évben január elején áttekintette a díjakat, nem minden díj változott, hiszen a mikrovállalkozásoknak nyújtott számlacsomagon nem módosított az Erste Bank, illetve az elektronikus bankolás is pont ugyanannyiba kerül, mint a 2004-es évben" – tette hozzá a szóvivő.

Az mindenesetre tény, hogy a Bankszövetség és a Pénzügyminisztérium októberi megállapodása révén a bankadóból évente 30 milliárd forintra számíthat a költségvetés, és az is tény, hogy a banki szolgáltatások, mint ilyenkor általában minden más, drágultak. A pénzintézetek viszont továbbra is azt állítják, hogy a bankadóból származó többletterhet nem érzik majd az ügyfeleik.