A január 5-i határidőig összesen 39 vállalkozás adott be szándéknyilatkozatot a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) elektronikus jegy- és bérletrendszerének kiépítésében való részvételre a december elején kiírt előzetes időszakos hirdetmény nyomán - tájékoztatta a Napi Gazdaságot Kós András projektigazgató. Kós elmondta: a belső döntési fórumok február elejére értékelik a beadott - többségében magyar vállalkozásoktól származó - jelentkezéseket, majd ezt követõen nyílik lehetőségük a jelentkezőknek, hogy megvásárolják a részvételi dokumentációkat.
A beadott jelentkezéseknek cégminősítésen kell átesniük, majd ezek figyelembevételével a megfelelő pályázók adhatják be az immár konkrét feladatokra a pályázatot. A tender végső ajánlattételi időpontja május 8. lesz. Ha sikerül tartani az ütemtervet, a rendszer próbaüzeme még az idén év végén megkezdődhet a kisföldalattin, ahol a tervek szerint először vezetik majd be az új rendszert "élesben", 2006 februárjában. Kós András úgy véli, Budapest többi metróvonalán 2006 végére épül ki a rendszer, azt követően pedig a villamos-, majd a buszhálózatban is megjelennek a chipkártyaolvasók.
A projektigazgató szerint bár több bank is komoly érdeklődést mutat a chipes jegyrendszer iránt, a legvalószínűbb, hogy a BKV saját maga hoz létre egy szakosított hitelintézetet a chipkártyák kibocsátására, illetve az elszámolási feladatok bonyolítására. Miután a chipkártya a tervek szerint elektronikuspénztárca-funkciókat is ellát majd, a fővárosi közgyűlés szeretné elérni, hogy a budapesti közlekedési kártya alkalmas legyen a chipkártyaolvasóval egyébként már ellátott parkolóautomatáknál is a fizetésre.
A szakemberek szerint ugyanakkor ennek a tervnek a megvalósítását nehezíti a parkolási társulások ellenérdekeltsége. A külön pénzügyi vállalkozás létrehozása pedig azt jelenti, hogy rövid távon nem várható, hogy a budapesti közlekedési kártya valódi bankkártyává válik, s valamely nemzetközi kártyatársaság logója alatt egyéb fizetések végzésére is alkalmas lesz.