A mozijegyekből származó bevétel tavaly stagnált, a kölcsönzők bevétele pedig 8 milliárd dollár alá esett, így ténylegesen a 15 százalékkal, 16,1 milliárd dollárra kapaszkodó kiskereskedelmi DVD-eladások hozták a növekedést - írja a lap beszámolója alapján a Világgazdaság.
A kereslet meglódulását a stúdiók igyekeztek is alaposan kihasználni: egyre-másra jelentették meg a régi klasszikus produkciók DVD-változatait, ami korábban csak a zenei kiadványoknál volt szokásban. A másik slágerből, a televíziós sorozatokból tavaly 2 milliárd dolláros forgalmat hoztak ezek a termékek.
Az aranykor azonban a lap szerint hamarosan véget érhet. A boltokban már látványos árszínvonal-visszaesést regisztrálnak, mivel a drogériák és a szupermarketláncok is nyomott áron igyekeznek nagy mennyiségű műsoros adathordozót értékesíteni. Szaporodnak a kedvezményes DVD-melléklettel megjelenő különböző filmmagazinok is.
Az árak esésével a kiadók jövedelemtermelő képességének megőrzéséhez az értékesített volument kellene tovább emelni, de ennek a telítődés határt szab. Egy esetleges áremelés viszont szakértők szerint a zenei kiadványokéhoz hasonló helyzetet teremthet, vagyis drasztikusan megnőhet a kalózmásolatok száma.