Kovács a Népszabadságnak azt mondta: megítélésük szerint az eva - amelyet már százezer hazai cég és egyéni vállalkozó választott - nem okoz adóbevétel-kiesést, ellenben csökkenti az adóelkerülést, egyszerűsíti az adózást, s főként a kisvállalkozásoknak kedvez. A lap úgy tudja, az uniós áfabizottság február második felében tárgyalja a magyar evát. Az Európai Bizottságot (EB) - mint Kovács szavai jelzik - már nem nagyon kell meggyőzni, ám a magyar képviselőknek a tagállamok kétségeit is el kell oszlatniuk.
Kovács és Draskovics megbeszélésén szóba kerültek a magyar áfabevétel-kiesések is. Az EB illetékesei szerint ez, illetve a bevétel áttolódása a következő évre az uniós csatlakozás évében természetes jelenség, s viszszaélések is elő szoktak fordulni ilyenkor. Az EB mindenesetre szakértőket küld Magyarországra ebben az ügyben.
Kovács szerint februárban kerül elé az immár kötelező erejű jogszabályjavaslat - amelyet persze még az EB egészének és az Ecofinnek, a pénzügyminiszteri tanácsnak is el kell fogadnia -, amely méltányosabbá kívánja tenni a gépjárművek utáni regisztrációs adóterhet. A cél az uniós belső piacot sértő kettős adóztatás kiküszöbölése, amely azokat sújtotta, sújtja, akik tagállamok között értékesítették vagy rendszámoztatták át autójukat.
A jogszabálytervezet számolni fog a használt autók értékvesztésével, valamint környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesz. Utóbbira két alapvető lehetőség van. Az egyik modell nem a gépkocsi üzembe helyezését, hanem használatát, üzemanyag-fogyasztását adóztatja. A másik szerint a környezetkímélőbb, azaz az újabb autóknak kedvezményeket adnának. Ez nemcsak a környezetvédőknek tetszik (a személyautók a teljes szén-dioxid-kibocsátás 13 százalékáért felelősek), hanem az autógyártóknak is, hiszen az új beszerzést ösztönözné.