A folyamatban lévő vizsgálatról a versenyhivatalnál nem kívántak részleteket elárulni, más forrásból azonban a lap úgy értesült: a Tescót azért vizsgálják, mert felmerült a gyanú, hogy a cég a benzinárképzését összekapcsolja a fő tevékenységi körével, magyarul mesterségesen tartja alacsonyan az üzemanyag árát, az értékesítésből származó esetleges veszteségét pedig más termékeinek az árában kompenzálja.
Az úgynevezett színes kutak (például a Mol, a Shell vagy az OMV) számára rövid időn belül komoly konkurenciát jelenthetnek a hipermarketlánchoz tartozó, esetenként 10-15 forinttal is alacsonyabb árat kínáló töltőállomások. Franciaországban és az Egyesült Királyságban már most az üzemanyagpiac jelentős részét tartja kézben a Tesco, s megfigyelők szerint a GVH-nál landolt vizsgálati kérelem, amely a hírek szerint egy színes kúttól érkezett, éppen az új töltőállomások térnyerését igyekszik lassítani vagy meggátolni.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint az egyáltalán nem meglepő, hogy egy hipermarket egyes termékein nem alkalmaz haszonkulcsot, és ez nem is tekinthető szabályellenesnek, sőt a versenyt erősíti. Ugyanakkor, mint mondta, azt elképzelhetőnek tartja, hogy a jövedéki termékekre vonatkozóan más szabályok érvényesek.
A Magyar Autóklub szerint a magyar piacon bárki eltérhet a Mol által közzétett motorbenzin vagy gázolaj listaárától, vagyis bárki értékesíthet a listaár alatt, ahogyan ezt sokan meg is teszik. Így a mintegy harminc Klub Petrol kút is vagy éppen a Mol, amely egyes körzetekben kénytelen versenyezni az alacsonyabb árszínvonalú töltőállomásokkal.