Nevet változtat a Matáv

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Matáv Rt. Magyar Telekom Rt.-re változtatja a nevét - jelentette be ma a cég az igazgatóság döntése után. A végső döntést a február 22-i közgyűlés hozza meg. A névváltás költségeit - akárcsak a T-Mobile esetében - a Matáv anyacége, a német Deutsche Telekom fedezi majd.

Az elvi döntés értelmében a cég hivatalos neve Magyar Telekom Rt. lesz, a Matáv Csoport márkastruktúrája pedig várhatóan a Deutsche Telekom Csoport
márkastruktúráját követi majd - áll a cég csütörtöki közleményében. A társaság nevéről a végső döntést a 2005. február 22-én tartandó rendkívüli közgyűlés hozza meg. A döntés eredménye egyúttal a T-márka teljes körű hazai bevezetése lesz.

A Westel, illetve a T-Mobile mintájára nevet változtat a Matáv többi üzletága, illetve leányvállalata is: a lakossági, vezetékes üzletágat ezt követően T-Comnak, az üzleti üzletágat T-Systemsnek nevezik majd, az internetes cég, a jelenlegi Axelero neve T-Online lesz. Az igazgatóság elvi döntését a február 22-én rendezendő rendkívüli közgyűlésnek is jóvá kell hagynia.

A Matáv csoport a nyilvános névváltást tavasszal, május környékén kezdi meg. A váltás költségeit teljes egészében a DT vállalja, ám a nevekért a Matáv licendíjat fizet anyavállalatának. Az eseményen sem a névváltás költségeit, sem a licencdíjat nem közölték. A név- és márkaváltás költsége, valamint a DT csoporttól kapott költségtérítés a cég szerint nettó alapon kerül elszámolásra, így ezek nem lesznek hatással a Matáv bevételi iránymutatásaira. A Matáv csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, melyre a névváltásnak hatása lenne, így a névváltás nem jár márkanévhez kapcsolódó értékvesztéssel.

A névváltás a cég reményei szerint várhatóan pozitív hatással lesz a Matáv működési eredményére, hiszen a márkanévhez kapcsolódó új imázs erősíteni fogja a Matáv versenypiaci pozícióját a magyarországi vezetékes piacon, a vonzó, új ajánlatok pedig elősegítik a forgalom növekedését. Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója azt mondta: "A világon szinte mindenhol jelen levő Deutsche Telekom Csoporttal való szoros partneri viszony, és a T-márka teljes körű hazai bevezetése növelik a cég értékét és versenyképességét."

Mennyibe kerül, miért éri meg? (Oldaltörés)

A Magyar Telekom név bevezetése valószínűleg nem fog annyiba kerülni, mint a T-Mobile idei névváltoztatása, mert a vezetékes telekommunikációs piacon kisebb a verseny, mint a mobilpiacon, így az új név megismertetésére kisebb források is elegendőek – mondta a hvg.hu-nak egy márkaépítésben járatos reklámszakember. Az új elnevezés bevezetéséhez szükséges reklámkampány mellett szerinte az átállásnak további költégei is lesznek: például a telefonfülkék, vagy a Matáv ügyfélirodáinak átalakítása is.

Az ügyfelek számára a névváltás a leglátványosabb része annak az integrációnak, amely a DT hazai egységeinél rengeteg belső változást is hoznak. Ezekről azonban a nyilvánosság előtt kevesebb szó esik. Az ügyfelek először talán a számlákon találkozhatnak az új névvel, bár a szakember szerint a Matávnak tanácsos már az első, új logóval ellátott számla kiküldése előtt tájékoztatni a klienseket, nehogy – ahogy az egy másik hazai telekommunikációs cég névváltásakor történt – kidobják a számukra ismeretlen cégtől érkezett számlákat.

A német Deutsche Telekomnak többek között azért éri meg egységesíteni a magyar márkáit és cégneveit, mert az uniós csatlakozással megnyíltak a határok, és a külföldi ügyfelek így Magyarországon is felismerhetik otthoni márkáikat – állítja a szakember. Ezen kívül a drága nemzetközi marketingkampányokra, illetve szponzorációs megállapodásokra költött pénz Magyarországon is megtérülhet.

A cégvezetés nem árulta el, hogy a T-Mobile idei névváltását finanszírozó T-Mobile International mennyit költött e feladatra, de becslések szerint együtt a csoport 5-6 milliárd forintot is költhetett a váltásra. Kevesebb mint egy hónap alatt - május 3-a és a június 5-i Sting koncertjével zárult T-Mobile Nap között - a Westel Mobil Távközlési Rt. nevet T-Mobile Magyarország Rt.-re váltó mobiltársaság közel 300 üzlete, WAP oldala, honlapja, több száz különböző szóróanyaga, hirdetései és szinte felsorolhatatlan számú egyéb megjelenése öltötte magára az új szín- és képi világot - mondta korábban Winkler János, a T-Mobile vezérigazgató-helyettese.