Mint a tanulmányból kiderül, Budapest térségében az egy lakosra jutó elárusító tér már eléri az egy négyzetmétert, ami megközelíti a nyugat-európai mértéket.
Az elemzés megemlíti, hogy most indul a második hullám: a vidéki városokban - Győr, Debrecen, Székesfehérvár - épülnek bevásárlóközpontok.
A RegioPlan szerint a további bővülés már sokkal ágazatspecifikusabb lesz: az élelmiszer- és az illatszerpiac után - e két területen a piaci pozíciókat már elfoglalták a meglévő vállalatok - a teljes divatszektorban várható erőteljes felfutás, amit a nyugati vállalatok hálózatainak kiépítése fog kísérni. Erre lehet számítani az óra- és az ékszer-, a virág- és az autóalkatrész-üzletágban, ahol még kevés nyugati leányvállalat képviselteti magát.
Az osztrák piackutató szakértői azt jósolják, hogy a Magyarországon már megtelepedett vállalatok közül sokan további terjeszkedésbe fognak, mivel nagy a különbség a szegényebb vidéki lakosság és a már-már a nyugati színvonalat elérő városi elit vásárlóereje között.