Jönnek a kicsi Tescók

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Szupermarket méretű üzletek elindítását tervezi idén Magyarország legnagyobb hipermarketlánca, a Tesco-Global Áruházak Rt. – írja a BBJ. Az új, ezer négyzetméteres egységekkel elsősorban a kisebb vidéki városokat és a budapesti agglomerációt célozza meg a kiskereskedelmi lánc.

„Csakugyan szerepel a terveink között kisebb alapterületű egységek elindítása. Egyelőre a terv megvalósításának lehetőségét vizsgálja a cég” – mondta a lapnak Danks Emese, a Tesco kommunikációs igazgatója, aki viszont nem árult el további részleteket az új üzletek megnyitásának ütemezéséről és azok helyszínéről.

Paul Kennedy, a Tesco vezérigazgatója korábban a lapnak azt nyilatkozta, hogy 2005-ben 12-15 új üzletet nyit majd a cég. Danks nem kívánta felfedni, hogy az ez évre tervezett boltokból hány lesz kis alapterületű Tesco-egység.

A Tesco 1994-ben, nemzetközi terjeszkedésének második fázisában lépett a magyar piacra. Ez a próbálkozás lényegesen sikeresebb volt, mint korábbi bátortalan expanziós próbálkozása Franciaországban, ahonnan 1997-ben egy üzlet kivételével ki is vonult.

A Tesco általában vegyes vállalati formában vagy kis helyi lánc akvizíciójával veti meg lábát az új piacokon, miközben kiterjedt ismereteket és információkat szerez az adott ország lakóinak vásárlói szokásairól és preferenciáiról, valamint az áruellátás helyi forrásairól.

Ennek a koncepciónak a jegyében a Tesco Magyarországon is óvatosan kezdte meg a piac feltérképezését: eleinte csak kisebb üzleteket vásárolt és működtetett Északnyugat-Magyarországon, majd ezután nyitotta meg első szupermarketjét Szombathelyen. Ma 42 hipermarketjén túl, az áruházlánc huszonkét 260 és 750 négyzetméter közötti S-Marketet tart fenn az északnyugati régióban, valamint öt 800 és 2400 négyzetméter közötti szupermarketet Győrben és Szombathelyen.