A hagyományos húsvéti hímes tojások mellé idén is hatalmas mennyiségű ajándékot, főleg játékot, ruhát és pénzt is kapnak a gyerekek, utóbbit a húsvét utáni héten költenek el. Úgy tűnik az új húsvéti divat egyre inkább a karácsonyi trendet idézi, ami a rokonság bőkezűségének, az egyre több szupermarketnek valamit a bővülő kínálatnak köszönhető - áll a MediaCom és a Turner Broadcasting felmérésében.
A húsvéti ajándékozással kapcsolatban a felmérés kimutatta: a gyerekek 87%-a kap hímes tojást az apróbb ajándékok mellé, a 5-12 éves fiúk 17%-a játékokat, 10%-a pedig számítógépes játékokat kap majd. Az 5-12 éves lányok 17%-a könyveket, 16%-a ruhákat kap majd ajándékba. A 9 és 12 éves fiúknak átlagosan 15 fonttal, azaz körülbelül 5300 forinttal több lapul a zsebében húsvét után.
A MediaCom reklámügynökség és a Turner Broadcasting által közösen, Európában végzett felmérés kapcsán négyszáz olyan anyukát kérdeztek meg, akiknek 5-12 éves gyermeke van. Ezzel párhuzamosan felhasználták a MediaCom saját, SCAM (Iskolások Viselkedésének Vizsgálata) elnevezésű kutatását is. Ebben a felmérésben 1000, 8 és 16 év közötti gyereket kérdeztek meg minden iskolaév végén a szokásaikról. A két szervezet célja a fogyasztói szokások hatékonyabb megismerése és a partnerekkel való stratégia eredményesebb kiépítése volt a felmérésekkel.
Ajándékdömping és pénzosztás húsvétkor
Utolsó frissítés:
A MediaCom reklámügynökség és a Turner Broadcasting közös felméréséből kiderül, hogy egyre többen adnak gyerekeiknek ajándékot és pénzt a még mindig népszerű húsvéti tojások mellé az ünnepi időszakban.