A javaslattal több dolog is változna a fővárosban: rendezett és őrzött P+R parkolók jönnének létre, amelyekben több utas merné otthagyni az autóját, a BKV-nak nőne a bevétele és környezetvédelmi szempontból is előnyös volna, ha az utasokat belvárosi tömegközlekedésre ösztönöznék - mondta Katona Kálmán.
Az MDF képviselője hozzátette: azt szeretnék, ha a P+R parkolók a BKV kezelésébe kerülnének. A költségekről kifejtette: a közlekedési társaság fővárosi vagy EU-forrásból, 40-50 millió forintos összegből - 3-4 helyszínen - még a tavasszal elkezdhetné kialakítani a parkolókat.
Katona Kálmán elmondta: javaslatukat ismertetik a csütörtöki Fővárosi Közgyűlésen, amelyen ismét megvitatják a városüzemeltetési bizottság kedden leszavazott parkolási stratégiáját.
Azért nem fogadtuk el a bizottság egységes parkolási rendszerének rendelet-módosítását, mert az csupán általánosításokat tartalmaz - utalt az MDF politikusa keddi állásfoglalásukra.
Hozzáfűzte: a rendelet felelőse és a határidő feltüntetése nélkül a tervezet, csak egy tanulmánynak tekinthető. Katona Kálmán megjegyezte: az MDF a rendelet-módosítást ugyanakkor meg fogja szavazni, mert azt szakmailag elfogadhatónak tartja.