Az Állami Autópálya Kezelő Rt. 2005-ben óriási, 690 milliárd forint értékű, a jelenlegi árfolyamon mintegy 2,8 milliárd eurós devizakötvény-kibocsátást tervez az autópálya-építés finanszírozására, és a korábban felvett mintegy 283 milliárd forintos rövid lejáratú hiteleinek visszafizetésére.
Az autópálya-építést tehát nem a devizahiteleket jellemzően az MNB-nél konvertáló ÁKK finanszírozza, hanem az ÁAK Rt., és a kibocsátásból származó devizabevételt várhatóan a devizapiacon váltja majd át, azonos mértékű forintkeresletet generálva - írja jelentésében az OTP.
Ez megváltoztathatja a devizapiaci kereslet-kínálatról alkotott eddigi elképzeléseinket, és átmenetileg akár felértékelődési nyomást is gyakorolhat a forintra, illetve eredményezheti a hozamok további gyors csökkenését is - teszi hozzá az elemzés.
Töltse le a teljes elemzést! (pdf)
Az autópálya-építést tehát nem a devizahiteleket jellemzően az MNB-nél konvertáló ÁKK finanszírozza, hanem az ÁAK Rt., és a kibocsátásból származó devizabevételt várhatóan a devizapiacon váltja majd át, azonos mértékű forintkeresletet generálva - írja jelentésében az OTP.
Ez megváltoztathatja a devizapiaci kereslet-kínálatról alkotott eddigi elképzeléseinket, és átmenetileg akár felértékelődési nyomást is gyakorolhat a forintra, illetve eredményezheti a hozamok további gyors csökkenését is - teszi hozzá az elemzés.
Töltse le a teljes elemzést! (pdf)