Jóllehet még péntek délelőtt is bizonytalan hírek keringtek arról, hogy a cég ellen hivatalosan megindult-e a csődeljárás - a kormány szerint igen, a vállalat szerint még nem -, a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló szakértői kora délután megjelentek Longbridge-ben, és megkezdték a vállalat pénzügyi
helyzetének felmérését. Hétfőnél előbb bizonyosan nem várható döntés a cég sorsáról.
Az illetékes azt mondta: arra kérték az alkalmazotti állományt, hogy a jövő héten jelentkezzen munkára. A dolgozók képviselői szerint ugyanakkor nekik a cégvezetés azt mondta, hogy hétfőnél tovább nem tudja fizetni munkavégzésüket.
Péntek délután bejelentették, hogy személyesen bekapcsolódik a Rover sorsáról folyó tárgyalásokba Tony Blair brit kormányfő és Gordon Brown pénzügyminiszter is.
Az MG Rovert, az utolsó független, teljesen brit kézben lévő autógyárat megpróbálták eladni a legnagyobb kínai autóipari csoportnak, a Shanghai Automotive Industry Corporationnek (SAIC), de a kínai vállalattal folytatott hosszas tárgyalások péntekre - állítólag éppen a hatalmas nyugdíjpénztári hiányról szóló hírekre - összeomlottak.
A Fitch Ratings európai hitelminősítő pénteken Londonban kiadott elemzése szerint a Rover példája mutatja, hogy a független, alacsony termelési volumenű autógyáraknak Európában nemigen van jövőjük.
MG Rover: megindult a csődeljárás
Utolsó frissítés:
A kinevezett csődgondnok szerint egyelőre nem látni, mennyi menthető meg a cégből. A tárgyalásokba bekapcsolódik a brit kormányfő is. A Fitch Ratings elemzése szerint a független, alacsony termelési volumenű autógyáraknak Európában nemigen van jövőjük.