Két év alatt 11,6 százalékkal nőtt a kozmetikai cikkek forgalma Kelet-Európában, míg ugyanez az adat Nyugat-Európában 3,7 százalék, Észak-Amerikában pedig 1 százalék volt – írja az Euromonitor. A kelet-európai eladások összértéke tavaly 12,5 milliárd dollárra rúgott, amely ugyan csak ötöde a nyugat-európai piacénak, de az elemzés szerint évről évre gyorsan emelkedik.
„A kelet-európai nők nagyon figyelnek a külsejükre, és legtöbbjük még emlékszik azokra az évekre, amikor ezek a manapság naponta használt termékek még ritka luxuscikknek számítottak” – írja a brit piackutató. Az elemzés szerint ezért az itteni hölgyek kifejezetten keresik a kozmetikai cégek új termékeit.
A leggyorsabb – az utóbbi években két számjegyű - növekedést a napolajok és –tejek, valamint a napozás során használt krémek és dezodorok produkálják – állítja a felmérés. A bolthálózatokon kívül a legtöbb ilyen terméket a kelet-európai nők a közvetlenül értékesítő cégektől – leginkább az Avontól és az Oriflame-től vásárolják.
A naptejek között a legtöbben még mindig az alacsonyabb fényvédő faktorúakat választják, ami az Euromonitor szerint leginkább az árkülönbségek hatása. A piackutató szerint azonban a helyi női lapok egyre inkább hangsúlyozzák a magas faktorú napozási termékek fontosságát.
A naptejek és –olajok forgalmának növekedésének oka az Euromonitor szerint az, hogy a kelet-európai nők szemében a napbarnított bőr a nyaraláshoz kapcsolódik, a nyaralás pedig a sikerhez, és a gazdagsághoz. „Nem csoda tehát, ha Kelet-Európában a tengernél és a tavaknál nyaralnának a legtöbben, részben azért, hogy a városba visszatérve felvághassanak barnaságukkal” – teszi hozzá a jelentés.