A GFK felvásárol egy brit piackutatót

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Történetétnek eddigi legnagyobb felvásárlási ügyletét kötötte meg Németország vezető piackutató intézete, a GfK: a brit United Business Media médiacégtől 550 millió euróért megvásárolja annak piackutató leányvállalatát, a NOP Worldöt.

Az ügylet révén a GfK-csoport árbevétele az idén először haladja meg az egymilliárd eurót. A NOP World tavaly 1500 dolgozóval 416 millió dollár (321 millió euró) érbevételt ért el.

A GfK-csoport a világ nagyságra ötödik piackutató intézete, tavaly árbevétele 671,7 millió euró volt, 12,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A cég arra számít, hogy az árbevétel az idén várhatóan 5,8 százalékkal 710 millió euróra növekszik a mostani felvásárlást nem számítva, az üzemi eredmény az árbevételnél nagyobb ütemben fog növekedni, a profitráta 17 százalék lesz a  vállalati előrejelzés szerint a tavalyi 13,6 százalékot követően.