Európai hódító hadjáratra készülnek a kínai autógyárak

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Zhonghua Zunchi és Jiangling Landwind - két kínai autó indul hódító útra a német piacon. Feladatuk hídfőállást kiépíteni Európában a többi kínai modellnek, amelyeket a sanghaji autószalonon nagyon is versenyképesnek találtak az autóipari szakemberek. (Galériánkban megtekinthetik az autókiállítás legszebb modelljeit)

"Sokkal gyorsabban fognak történni a dolgok, mint azt bárki is sejtené" - jelentette ki a Mercer üzleti tanácsadó vállalat autóipari szakértője, August Joas. "Az elkövetkező években tömeges méreteket fog ölteni a kínai autóexport". A csökkenő belpiaci kereslet ellensúlyozása érdekében a kínai gyártók aktívan keresik a külpiaci értékesítési lehetőségeket Európában és az Egyesült Államokban. Szakértők szerint a kínai gyártók néhány éven belül átveszik a koreaiak által jelenleg betöltött szerepet az európai piacon és elérik az öt százalék körüli részesedést.

A sanghaji kiállítási képei
© AP
"A kínai gyártók kiemelkedő tanulékonyságról tettek tanúbizonyságot. A nyugati gyárakkal, a Volkswagen, a Ford és a General Motors konszernekkel folytatott együttműködéseik keretében hatalmas know-howra tettek szert és elsajátították a modern autógyártás minden csínját-bínját" - mutat rá Wolfgang Meinig, a bambergi autóipari kutatóintézet szakértője.

Az első kifejezetten az európai piacra kifejlesztett kínai autó a Zhonghua M1, amit a BMW kínai partnere, a Brilliance gyárt. A modell értékesítését az idén nyáron kezdik meg Németországban. A középkategóriás limuzinnal a kínaiak pontosan a német gyártók által uralt piaci szegmenst célozták meg. Szakértők ezért a 2006-ra tervezett ötezres értékesítési célt kissé eltúlzottnak tartják. Hans-Peter Muntzke viszont a Dresdner Banktól csak kísérleti léggömbnek tekinti az akciót. A támadás fő csapásiránya szerinte a kis- és középkategóriás olcsó szegmens lesz.

A másik európai piacra szánt kínai autó a Jiangling gyár Landwind nevet viselő utcai terepjárója, ami gyakorlatilag az Opel Frontera egy Mitsubishi motorral szerelt másolata. A holland Peter Bijvelds autókereskedő ház már 300 darabot adott el belőle Hollandiában. Az idén ősszel az autó megjelenik a német utakon is.

Az alacsony árakat a kedvező kínai nyersanyag infrastruktúra és az alacsony bérek teszik lehetővé. Az autók sikere a vásárlók számára elfogadható megjelenésen és a minőségről alkotott véleményen múlik.