© AP |
A versenyfelügyeleti eljárás során a hivatal megállapította: a T-Mobile az előfizetői felé irányuló sikertelen hívásokat úgy végződteti hangpostában, hogy a hívó fél előzetesen semmilyen formában nem értesül a hívott fél el nem érhetőségéről, csak azáltal, hogy a hangposta automata szövege és ezzel együtt a felépült hívásokkal egyenértékű díjfizetési kötelezettsége elindul.
A GVH szerint a jogsértő gyakorlat következtében azoknak is meg kell fizetni a hangposta szolgáltatás időarányos díját, akik egyébként nem szándékoztak a hangposta szolgáltatást igénybe venni, azaz üzenetet hagyni.
A versenytanács megítélése szerint a fent leírt gyakorlat tisztességtelen többletbevételt eredményez a T-Mobile számára, és egyben indokolatlan többletfizetési terhet ró a bármely más hálózatból indított hívásokat kezdeményező előfizetőkre is.
A T-Mobile az írásos anyag kézhezvételét követően tanulmányozza majd azt és eldönti, hogy milyen megoldást válasszon - közölte a cég az MTI-vel a cég. Álláspontunk szerint ez egy technikai kérdés, ahol több megoldás is szóba jöhet, ezt mutatja az is, hogy a GVH nem szabott ki bírságot.