Az idén további 20 százalékos forgalomnövekedés várható. Rendszerváltás lett a vége © hvg.hu |
Ezzel szemben a szakszervezetek azt kifogásolták, hogy nem jutott elég idő az új rendszer megismerésére, a szimulátorban eltöltött órák száma is kevesebb szerintük a szükségesnél, s az új munkarend sem képes szavatolni a biztonságot. A HC szakemberei ezzekkel a felvetésekkel nem értettek egyet, nagyobb kockázatot jelentett volna a régi gyakorlatot fenntartani, hiszen a tavalyi 25 százalékos forgalomnövekedést Mudra szerint a korábbi eljárásokkal már nem lehetett hatékonyan kezelni. Szerinte az átállással követték a forgalmi igényeket, hiszen az idén további 20 százalékos forgalom bővülésre lehet számítani. Az igazgató hangsúlyozta, hogy nem módszertani váltásról van szó, csak fejlettebb eszközök alkalmazásáról. Ezért is érthetetlennek nevezte az átállással összefüggésben kinyilvánított szakszervezeti aggályokat. Megerősítette, hogy az új rendszer bevezetése óta egyetlen „repülőesemény" sem történt, azaz az átállás zökkenőmentes volt.
Hangyál Gyula, a HC légiforgalmi igazgatóhelyettese emlékeztetett rá, hogy a le- és felszálló forgalom mellett az átrepülő forgalom is jelentősen megnőtt, naponta mintegy 2000 repülőgépmozgást regisztrálnak Ferihegyen. Hozzátette, hogy a légtér átalakításával a forgalom nagyobb és kevesebb „akadállyal" teletűzdelt térben oszlik meg. „Javítottuk az érkezési és indítási eljárásokat és kezdeményeztük a Budapest Airportnál (BA) a gurulópályák fejlesztését" – mondta. Hozzáfűzte, hogy a BA tájékoztatása szerint 2006 elején kezdődhetne meg a beruházás.
Pulics Gábor, a Malév repülési igazgatója elmondta, hogy a légitársaság is közreműködött az új rendszer bevezetésének előkészítésében és üdvözölte a légitársaságok számára kedvező változást. Az új rendszerben a gépek gyorsabban hagyhatják el a repülőtér környezetét, ami rövidebb repülési idővel, kevesebb üzemanyag-felhasználással, kisebb környezetterheléssel jár.