A 105 kilométeresre tervezett teljes M0-s körgyűrűből eddig 32 kilométer készült el – mondta a Világgazdaságnak Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szóvivője. Az M1–M5-ös közötti déli szektor 1988 és 1994 között épült meg.
Hosszú szünet után az idén novemberben tovább bővül a körgyűrű. Ezúttal az M5-ös és M3-as sztrádák által határolt keleti szektoron adnak át két szakaszt: mégpedig az M5-ös és 4-es főút közötti 12,7 kilométernyi, valamint a 4-es főút Üllőt és Vecsést elkerülő mintegy 13 kilométernyi kétszer kétsávos gyorsforgalmi utat. Az előbbi építése 33,8, az utóbbié 12,5 milliárd forintba kerül, amelyet a költségvetésből finanszíroznak.
A keleti szektor folytatása is startra kész. A közel 40 kilométeres szakasz 335 millió eurós összköltségének 85 százalékát az EU kohéziós alapja, a fennmaradó részt pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) hitele – kiváltva ezzel az EU-s támogatáshoz szükséges költségvetési hányadot – biztosítja. A beruházások tervezett befejezési határideje 2007 vége.
A társaság a keleti szektor megépültéig tervezi az M0-s elsőként elkészült, déli szektorának bővítését is. Az M0-s északi szektorának az M3-as és a 10-es főút közötti szakasza nagy részét az új 2-es út jelenti. A még hiányzó északi Duna-híd (az M2-es és a 11-es út között) megépítésére indított közbeszerzési eljárásban a közeljövőben lesz eredményhirdetés. Ezt követően a körgyűrűből már csak a 10-es út és M1-es sztráda közötti nyugati szektor hiányzik majd.