A British Airways és az American Airlines által vezetett légiszövetséghez való csatlakozás nyújta a legtöbb szinergiát a Malév számára, az Air France-vezette Sky Team és a United Airlines által vezetett Star Alliance légiszövetséghez képest.
Míg a Sky Team társult státuszt kínált, a oneworld teljes tagságot kínált a magyar légitársaságnak - mondta a vezérigazgató. Várhatóan két-három hónap múlva lehet aláírni a csatlakozási szerződést - tette hozzá.
Várhatóan két-három hónap múlva aláírhatják a csatlakozási szerződést, így ténylegesen 2006-ban lesz a Malév a légiszövetség tagja. Akkor, azaz már jövőre négy-nyolc milliárd forint többletbevételt hozhat a oneworld csatlakozás a Malévnak, és ennek mintegy fele, legalább két milliárd forint a nyereségben jelentkezik - tette hozzá a vezérigazgató.
A Sky Team szövetség tagjaival nem szakad meg a kapcsolat, ugyanis a oneworld az a légiszövetség, amely nem tiltja más szövetségek tagjaival az együttműködést bizonyos kérdésekben. Ilyen például a székmegosztási, azaz a code-share megállapodás, így a Malév nem kényszerül arra, hogy ezeket a megállapodásait felmondja a oneworld szövetségen kívüli tagokkal. Ez pedig különösen fontos például a Sky Team tag KLM-mel és az Air France-szal kapcsolatban - hangsúlyozta a vezérigazgató.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szerint a csatlakozás a Malév életében azt jelentheti, amit Magyarország számára az európai uniós csatlakozás. Hónig Péter a Malév elnöke azt hangsúlyozta, hogy a csatlakozás emeli a magyar légitársaság értékét és versenyképességét. A magyar légitársaság olyan klub tagja, amelybe kompromisszumok nélkül kerül be.
Azok a lépések, amelyeket a Malév a Sky Teamhez történő csatlakozás érdekében megtett, nem voltak fölöslegesek - magyarázta Gönci János. A leglényegesebb, amit 2006-ig teljesíteni kell, az elektronikus jegy bevezetése, amelyet néhány desztinációban már alkalmaz a Malév.
A szövetségi csatlakozás hatására nő a Malév utasforgalma, javul a repülőgépek férőhely kihasználtsága, ami a gazdálkodást javítja. Ehhez hozzájárulnak a szövetségen belüli további üzemelési szinergiák, mint a közös beszerzések és az összehangolt informatikai hálózat előnyei.
A csatlakozás feltételeinek teljesítését a FinnAir auditálja és a finn légitársaság segíti a Malévet a szövetségi tagok rendszereihez történő kapcsolódásban.