"Ez az üzem a jók közül is a legjobb, ezért választottuk mintául a többi európai üzem számára" - hangoztatta a cég alelnöke. Hozzátette: a szombathelyi gyárban kialakult az a versenyképességi szint, amely megfelel a Delphi európai stratégiájának és egyben alapot és lehetőséget jelent a további magyarországi üzleti növekedésre.
Szavai szerint ez azt jelenti, hogy a szombathelyi gyár mérnökei, technikusai átadják majd tapasztalataikat a többi európai üzemben dolgozóknak, részt vesznek továbbképzésükben is. A Delphi 1991-ben alapította szombathelyi gyáregységét Delphi Packard Kft. néven, egy előbb magyar-osztrák, később pedig osztrák tulajdonban lévő, autók elektromos kábeleinek kötegelésével foglalkozó üzem megvásárlásával.
Az elektronikai termékek gyártását 1997-ben kezdték meg, jelenleg az autókba szerelt szórakoztató elektronikától kezdve a légzsákokon át, autók klímájának elektromos vezérléséig a legkülönbözőbb alkatrészeket gyártják. A cég másik magyarországi gyára Balassagyarmaton légkondicionáló kompresszorokat gyárt.
Szombathelyen 1407 embert foglalkoztat a Delphi, a biztonságtechnikai üzemrészben 562 ember dolgozik. Az üzemegység forgalma 2004-ben elérte a 160 millió eurót, a termékeiket szinte a világ összes autógyára felhasználja.
Az MTI kérdésére válaszolva a Delphi vezetői megerősítették: a szomszédos Ausztriában Grosspeterdorfban valóban 170 embert bocsátottak el kábelkötegelő üzemükből. A termelésnek csak egy kisebb része került át a szombathelyi üzembe Magyarországon, emiatt 15, kábeldarabolással foglalkozó technikust vettek fel.
Európai modellüzem a Delphi szombathelyi gyára
Utolsó frissítés:
Európai modellüzemévé jelölte ki az amerikai Delphi cég szombathelyi gyárát - jelentette be Jeff Owen, a Delphi alelnöke, a társaság elektronikai és biztonságtechnikai divíziójának vezetője szerdán.