Kovács László adóügyi biztosnak az elképzelések szerint szerdán kellett volna beterjesztenie a jelenlegi eltérő nemzeti adózás egységesítéséről szóló javaslatát a 25 tagú bizottságnak. A bizottság napirendje azonban olyan zsúfolt, hogy a javaslatról csak júliusban fognak szavazni - közölték.
Az EU-ban jelenleg eltérő nemzeti szabályok vonatkoznak a gépjárművek adózására. Néhány ország, köztük Németország a motor mérete alapján adóztat, mások, főként az északi országok magas regisztrációs adót szabnak meg vásárláskor, amiben az a megítélés tükröződik, hogy luxusnak tekintik a járműveket. A dél-európai országok többnyire alacsonyabb adót szabnak meg a kisebb, magasabbat a nagyobb autókra.
Az elképzelés fő elemeit ismertetve Kovács korábban kiemelte: a tagállamok nagy részében - de nem mindegyikében - kivetett regisztrációs adó fokozatosan beépülne az éves üzemben tartási adóba, és így egy idő után megszűnne.
Emellett az adó nagyságában növekvő szerepet kell játszania a környezetszennyezés mértékének, vagyis a kocsi széndioxid-kibocsátásának. A tervezet szerint ennek a tényezőnek 2008-ra el kell érnie a teljes adó 25 százalékát, 2010-re az 50 százalékát. Az új, egységes szabályozás kizárná a kettős vagy többszörös adóztatást addig is, amíg a regisztrációs adó megszűnik, mondta Kovács László.