A szakember így reagált az agrárminiszter szerdai bejelentésre, hogy megszűnik a bor jövedéki adója és az így felszabaduló éves szinten mintegy 1,5 milliárd forintot a magyar bor marketingjére fordíthatják a borászok.
Az agrárminiszter hozzátette: a javaslatot még a kormánynak is el kell fogadnia. Amennyiben a kabinet ezt jóváhagyja úgy, a döntést várhatóan a miniszterelnök jelenti majd be a jövő hónap elején.
Urbán András annak a reményének adott hangot, hogy a jelenleg nyolc forintos literenkénti befizetés megmarad és az ebből nyert összeget a borászok a magyar bor népszerűsítésére, a marketingre fordíthatják. Továbbá ebből az összegből egy, az eddiginél szigorúbb ellenőrzési rendszer is finanszírozható lesz annak érdekében, hogy csak minőségi borok kerülhessenek piacra.
A HNT főtitkára utalt arra is, hogy a már megalakult Magyar Bormarketing Kht. a jövő év elején megkezdi tényleges működését, ennek feltétele a működéshez szükséges anyagi források előteremtése.
A kht. megbízottai azonban már most rövid időn belül tárgyalnak két francia régió képviselőivel - mivel ők megkeresték a kht-t -, hogy jövőre a magyarok és a franciák együttesen nyújtsanak be pályázatot az unióhoz a harmadik piacon történő bormarketing támogatására.