A versenyhelyzetet jól jellemzi a tény, hogy a Lidlnek vásárlói körét elsősorban más üzletláncoktól sikerült elnyernie és nyereségének csupán mintegy 9 százaléka származik a vásárlási intenzitás növekedéséből. Általában elmondható a magyarországi FMCG vásárlókról, hogy nem igazán lojálisak egy-egy üzlethez, szinte mindenhol vásárolnak.
Egy Lidl vásárló háztartás átlagosan 2 583 Ft-ot költ el az üzletláncban egy vásárlás alkalmával és FMCG költésének több mint 90 százalékát más üzletekben bonyolítja. Az üzletlánc vásárlói a kutatás eredményeinek tanúsága szerint átlagon felüli mértékben hajlandók a Tesco, Match, Penny Market és Spar üzletláncok boltjait is látogatni.
A Lidl vásárlóinak legnagyobb része a dél-magyarországi – főként dél-kelet magyarországi – régióból kerülnek ki, amire egyértelmű magyarázatként az üzletek területi elhelyezkedése szolgál. A vásárlók elsősorban kis-, illetve nagyvárosi, 3-4 fős, gyermekes háztartások, ahol a háziasszony még nem töltötte be 40. életévét, valamint közepes vagy viszonylag magas jövedelemmel rendelkeznek - írja a GfK.
A Lidl hazai eredményeit jól példázza, hogy 29 üzletével működésének első hat hónapjában a háztartások megközelítően 29 százalékát érte el. Piaci részesedésének arányai termékkategóriánként változók: az üzletlánc ún. hard-diszkont jellegéből eredően az élelmiszerek és italok piacán erősebb, míg a vegyi áruknál piacrésze kisebb.
A lánc legnagyobb piacrészt a mélyhűtött pizzák, a pörkölt kávékeverékek, a jeges tea, a sajtkrém, a salátaöntet és a reggeliző pelyhek szegmensében ért el. A kereslet a Lidl esetében túlnyomórészt a kereskedelmi márkás termékek iránt nagy, és ennek köszönhetően a „Lidl“ márka a vizsgált időszakban az egyik legerősebb kereskedelmi márkává vált.