A tanulmány szerint a növekedés motorjának az egyre javuló gazdasági környezet és a hirdetési bevételek emelkedése mellett a filmek, zenei fájlok, könyvek és videójátékok dinamikusan bővülő online terjesztése számít - állítja a nemzetközi tanácsadócég.
A globális kiadások növekedését főként a szélessávú internet és a vezeték nélküli technológiák gyors elterjedéséhez kapcsolódó új kiadások rohamos bővülése segíti. Az új technológiákhoz kapcsolódó kiadásokból származó teljes árbevétel a 2004-es 11,4 milliárd dolláros szintről 2009-re 73 milliárdra fog emelkedni - derül ki a "Globális szórakoztatóipari és média kilátások: 2005-2009" című felmérésből.
A szórakoztatóipari és média ágazaton belül továbbra is az USA számít a legnagyobb, ám legalacsonyabb - 5,6 százalékos - éves növekedési ütemmel rendelkező területnek. A piac összértéke az előrejelzés szerint 2009-re eléri a 690 milliárd dollárt.
A PwC régiónkénti elemzése alapján az európai, közel-keleti és afrikai régió éves szinten 6,5 százalékos növekedés mellett 2009-re várhatóan eléri az 572 milliárd dolláros összértéket. A közlemény szerint a zeneipar a mobiltelefonos, illetve internetes letöltések számának megugrásával az egyik legerősebb piaci szegmens lesz a régióban.
A felmérés szerint a videójátékok és az internet a két leggyorsabban növekvő szegmens. A videójátékok piaca 2009-ig a 16,5 százalékos éves növekedési ütem eredményeként el fogja érni az 55 milliárd dolláros összértéket. Az internetes kiadások az elkövetkező öt évben várhatóan meg fognak duplázódni és 2009-re 16,9 százalékos éves növekedési ütem mellett globálisan 289 milliárd dollárra fognak emelkedni.