Dráguló kerozin – drágul a nyári repülés

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A növekvő üzemanyagárak miatt több légitársaság is kénytelen növelni árait, és kerozin-pótdíjait tovább drágítani. A drágulás elsősorban a szorosan gazdálkodó fapadosokat érinti.

© AP
A legnagyobb német olcsó légitársaság, az Air Berlin vezetője is növekvő árakra számít a fapados társaságoknál: Joachim Hunold szerint gazdálkodásukban a megtakarítási lehetőségek már kimerültek, miközben az üzemanyagárak „nevetségesen magas szinten” állnak. Hunold a "Guter Rat" című fogyasztóvédelmi lapban nyilatkozva fejtette ki álláspontját.

Az Air Berlin a múlt héten, úttörő akcióként, olcsó repülőjegyeit szupermarketekben árusítva több mint 80 ezer jegyet adott el. Hunold egyúttal megismételte bírálatát közüzemeltetésű német repülőterek szubvencionálása miatt, amely mint állítja, megkönnyíti a külföldi fapadosok helyzetét is, és amelyet végső soron a német adófizetők zsebéből finanszíroznak.

Az Air Berlin 2004-es 12 milliós utasforgalmával és több mint egymilliárd eurós bevételével a második legnagyobb német légitársaság a vezető Lufthansa után.
 
A Malév más, elsősorban fapados légitársaságokkal ellentétben még nem emeli a jelenleg 7 eurós kerozin pótdíját - mondta Krebsz Adrien, a légitársaság szóvivője.

Júniusban a Lufthansa teherszállítási vállalata, a Lufthansa Cargo és a British Airways is a pótdíj megemeléséről döntött az olajár növekedése miatt.