Az üzemi szintű veszteség mérséklődött: tavaly 24,12 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban 26,83 milliárd forint üzemi szintű veszteséget könyvelt el a BKV. A BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese, Szentgyörgyi Tamás elmondta: a 18,69 milliárd forintot kitevő jegyár-kiegészítés kissé elmaradt az előző évi 18,83 milliárd forinttól. A közlekedési társaság konszolidált adózás előtti vesztesége a 2003. évi 25,14 milliárd forintról 26,97 milliárd forintra nőtt.
A vezérigazgató-helyettes közölte: "A társaság menedzsmentje folyamatosan keresi a gazdálkodás tartalékait, és azokat a nagy hiánnyal küszködő területekre csoportosítja át. Éppen ezért a feltárt tartalékok nem feltétlenül járulnak hozzá a mérleg szerinti veszteség csökkentéséhez."
A múlt év végére a BKV konszolidált kötelezettsége, amely nem csak a hiteleket tartalmazza, duplájára emelkedett, 30,43 milliárd forintról 61,56 milliárd forintra nőtt. Ebből a hosszú lejáratú kötelezettségek 32,26 milliárd forintot tettek ki, szemben az egy évvel korábbi 12,26 milliárd forinttal.
A BKV korábbi közlése szerint a hitelállomány az idei év végére eléri a 60 milliárd forintot. Egyrészt a lejáró hitelek tőketörlesztési kötelezettsége, másrészt a felhalmozott 2004. év végi szállítói tartozások finanszírozási szükséglete indokolja a további hitelfelvételt.
Némileg csökkent a BKV üzemi vesztesége
Utolsó frissítés:
A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a tavalyi évben konszolidáltan 59,43 milliárd forint árbevételt ért el, 4,1 milliárd forinttal többet az egy évvel korábbinál.