Ha ez megvalósul, akkor a légitársaságok - az ipari felhasználókhoz hasonlóan - beszállhatnának az emisszió-kereskedelembe. Az új rendszer, számítások szerint, körülbelül 9 euróval drágítana meg minden menettérti repülőjegyet.
Az Európai Bizottság megbízásából készült egy tanulmány, amelynek szerzői szerint ez a megoldás lehet a leghatásosabb eszköze annak, hogy kevesebb legyen a környezetszennyező fel- és leszállás Európa repülőterein.
A Der Standard úgy tudja, hogy Dimas nem éri be ennyivel: kerozinadó kezdeményezését is tervezi.
Korábban arról számoltunk be: a növekvő üzemanyagárak miatt több légitársaság is kénytelen növelni árait, és kerozin-pótdíjait tovább drágítani, ez pedig elsősorban a fapadosokat érinti.
Légszennyezési kvóta miatt is drágulnak a repülőjegyek
Utolsó frissítés:
Stavros Dimas környezetvédelmi EU-biztos 2006-ban olyan uniós direktívát készül előterjeszteni, amely szerint a légiközlekedés okozta környezeti szennyezést is beszámítanák az európai károsanyag-kibocsátási kvótába. A légitársaságok emellett a növekvő kerozinár miatt is kénytelenek árat emelni.