A gazdasági tárca politikai államtitkára az új fővárosi műszakivizsga-bázis megnyitóján cáfolta, hogy még Ausztriában is alacsonyabb lenne az üzemanyag ára, mint Magyarországon. Hozzátette: személyes tapasztalatai szerint egy-egy osztrák kútnál előfordulhat, hogy alacsonyabb áron adják a benzint, de átlagosan 10-15 forinttal drágább az üzemanyag a szomszédos országban.
A magas benzinárral kapcsolatban megjegyezte: az jól működő gazdaságra utal. Megemlítette Angliát és Észak-Olaszországot, ahol Európában a legmagasabb az üzemanyag ára, ugyanakkor a gazdaság nagyon jó eredményeket produkál.
A Romániában és Ukrajnában érvényes alacsony árról úgy nyilatkozott: az említett két országban mindig is kevesebbet kellett fizetni az üzemanyagért, mint Magyarországon, és utalt a két ország gazdasági színvonalára is.
A jövedéki adóról az államtitkár úgy nyilatkozott: mértéke Magyarországon az uniós minimumon van, így csökkentése nem lehetséges. Ismertetése szerint a jövedéki adó megállapításában "nincs mozgástér", amit az is befolyásol, hogy az uniós szabályozás szerint mértéke nem lehet alacsonyabb a 2003. január 1. előttinél.
Szanyi a fuvarozói szervezetek által a magas üzemanyagár kompenzációjaként kért export-import szubvencióról azt mondta: a kérdés nem is tárgyalható, mivel 2004. május 1-je, az európai uniós csatlakozás óta ezek állami támogatása nem lehetséges.
A kormány március végén jelentette be, hogy nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán. Tavaly december 31-én szűnt meg az a jogszabályi lehetőség, amely szerint ha a benzin ára elérte a literenkénti 250 forintot, a kormány befagyaszthatta az üzemanyag jövedéki adóját. Ugyanakkor tárgyalások kezdődtek a gazdasági tárca és a fuvarozó érdekképviseletek között arról, hogy milyen módon ellensúlyozható a magas üzemanyagár miatti versenyhátrányuk.
A tárgyalások egyelőre nem vezettek megállapodáshoz, bár Szanyi Tibor korábban úgy nyilatkozott, hogy az június végéig megtörténhet.