Kevesebbet lopnak a MÁV-tól

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Javultak a biztonsági mutatók a MÁV Rt.-nél az első félévben - közölte Kavalecz Imre, a cég szóvivője. A MÁV-nál az idei első félévben 22 millió forint lopáskárt regisztráltak, ami majd harmada a tavalyi kárnak.

A MÁV adatai szerint az idén az első félévben 1547 vagyoni kárral járó esemény történt, ami 35,4 százalékos javulás a tavaly első félévi 2395 esettel szemben. A kárérték az idén az első félévben 99,6 millió forintra csökkent a tavaly első félévi 136,6 millió forintról.

Földházi György, a MÁV Rt. vagyonvédelmi főosztályának vezetője hangsúlyozta, hogy a közlekedés-,az utas- és árubiztonság fontos üzleti érdek is. A MÁV-nál a vasúton szállított áruk sérelmére elkövetett esetek száma 6,3 százalékkal, a kárösszeg 65,4 százalékkal csökkent az első félévben az előző év hasonló időszakához képest.

A MÁV-nál tavaly az első félévben 458 árulopás vált ismertté, melynek kárértéke 64 millió forint volt, az idén az első félévben 429 lopást és 22 millió forint kárt regisztráltak.

A személyszállítás területén a tavaly első félévi 1.010 vagyonbiztonsági káreset 411-re csökkent 2005 első félévében. Az esetekből eredő kár 31,7 millió forintról 18,5 millió forintra mérséklődött.

Bencsik László, a MÁV vasútbiztonsági főosztályának vezetője szerint az üzembiztonság területén némi javulás tapasztalható. A közlekedő vonatok baleseteinek száma az előző év első félévhez képest változatlan maradt, de kimenetelükben kisebb volt a személyi illetve anyagi következmény.

A MÁV adatai szerint a tolási balesetek száma 164-ről 147-re csökkent az első félévében az előző év azonos időszakához képest. Az első félévben bekövetkezett vonat-baleseteknél a dologi kár összege 159,2 millió forintra csökkent a 2004. első félévi 1 milliárd forintjával szemben.

Bencsik szerint évente mintegy 3500 üzembiztonsági esemény történik a vasútnál, amelynek 10 százaléka vezethető vissza technikai okra, 90 százaléka külső hatás miatt következik be. Utalt arra, hogy a közlekedő vonatokon az utasok biztonsága jó, ami nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a jelentősebb budapesti pályaudvarokon kamerás térfigyelőrendszereket kívánnak működtetni. A Keleti pályaudvaron a már működő rendszert korszerűsítik, a Nyugati pályaudvaron hamarosan elkezdődik a rendszer kiépítése, és várhatóan az év végére a Déli pályaudvaron is lesz térfigyelő rendszer.