Miért akarják megvenni? |
A KrasAir, a Domogyedovói Légitársaság (Domodedovo Airlines), a Szamara (Samara Airlines), az Omszkavija (Omskavia Airlines) és a Szibaviatransz (Sibaviatrans Airlines) azt reméli, hogy a Malév megvásárlásával be tud törni a nagyobb profitot ígérő nyugat-európai piacra. A Malév 35 ország 51 városába közlekedtet járatokat, ami lehetővé tenne a KrasAirnek, hogy a nemzetközi forgalomban Oroszország második számú szereplőjévé váljon a nemzeti légitársaság, az Aeroflot mögött. Nem mellékes tényező az sem, hogy a Malév korszerű légiflottával - 28 teljes értékű repülőgéppel, köztük 15 korszerű Boeinggel - rendelkezik - írja elemzésében az orosz lap. |
A Gazeta emlékeztetett arra, hogy az ÁPV Rt. által tavaly decemberben eredménytelennek kihirdetett pályázat nem szegte kedvét a KrasAir által irányított AirBridge - július 12. óta AirUnion nevű - szövetségnek. Borisz Abramovics, a Moszkvában kft.-ként bejegyzett AirBridge vezetője áprilisban személyesen utazott Budapestre, hogy nyilvánosan is elmondja, miért áll érdekében az öt orosz légitársaságot tömörítő szövetségnek a Malév megszerzése.
A Malév megvásárlásának gondolata az Aeroflotban is felmerült. Lev Kosljakov, az Aeroflot vezérigazgató-helyette a Gazetának elmondta, végül arra a következtetésre jutottak, hogy a Malév megszerzésével csak a veszteségeket tudnák növelni, nem is szólva a magyar légitársaság eddig felhalmozott adósságáról. Rámutatott, hogy a Malévnak túlságosan erősek az európai versenytársai, köztük az osztrák légitársaság és a német Lufthansa, ezért a KrasAirnek rendkívül nehéz dolga lesz, ha Budapestből légiközlekedési csomópontot akar létrehozni, Krasznojarszkból szállítva oda utasokat.