Terepszínben is fogy © Just Toilet Papers |
Tavaly azonban újra lendületet kaptak e termékek. Észak-Amerikában az Euromonitor International becslése szerint tavaly 12 milliárd dollárt költöttek törlőkendőkre az emberek, 5 százalékkal többet, mint 2003-ban.
A biztonság kedvéért © Just Toilet Papers |
A "luxus" vécépapírok forgalma még ennél is nagyobb mértékben, 10 százalékkal emelkedett.
Az Euromonitor International szerint egyébként az Észak-Amerikában vécépapírok többsége a "luxus" kategóriába tartozik.
Népszerűek a több rétegű, nyomott mintázatú, vagy igazán puha rostokból készült tekercsek. Egyre keresettebbek az aloe vera kivonattal, vagy E-vitaminnal átitatott vécépapírok is.
A kedvencek között a papírtörlő © pet-n-go.com |
A kelet-európai papír törlőkendő piac az utóbbi évtizedben folyamatos fejlődésen ment át - írják az elemzők. A városodás, az átlagkeresetek és a vásárlóerő növekedése is segítette e termékek forgalmának emelkedését. Az átlagosan 9 dolláros egy főre eső költéssel ugyan a kelet-európai országok még mindig a papírtörlőkre átlagban 50 dollárt nyugati szomszédaik mögött járnak, de a különbség csökkenőben van.
Az EU új tagállamai közül a jelentés szerint 2004-ben Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon nőtt leginkább a vécépapírok és más papírtörlők forgalma. A multinacionális gyártók mellett ezekben az országokban jelentős a helyi gyártók részvétele is - teszi hozzá az Euromonitor International.