Hódít a vitaminos vécépapír

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Részben a vécépapírok iránti kelet-európai kereslet növekedése miatt a papír törlőkendők piaca tavaly 4 százalékkal növekedett a világon - olvasható az Euromonitor International elemzésében. Amerikában hódítanak az aloe verával, vagy vitaminokkal átitatott vécépapírok.

Terepszínben is fogy
© Just Toilet Papers
A papír törlőkendők - a vécépapír mellett ide tartoznak a szalvéták, konyhai papírtörlők is - piaca a legfejlettebb országok népesség-gyarapodásának lelassulása miatt az utóbbi években nem produkált nagy fejlődést.

Tavaly azonban újra lendületet kaptak e termékek. Észak-Amerikában az Euromonitor International becslése szerint tavaly 12 milliárd dollárt költöttek törlőkendőkre az emberek, 5 százalékkal többet, mint 2003-ban.

A biztonság
kedvéért
© Just Toilet
Papers
Vécépapírból, amely a törlőkendő szektor legjelentősebb terméke, Észak-Amerikában tavaly 6 százalékkal fogyott több, mint egy évvel korábbban.

A "luxus" vécépapírok forgalma még ennél is nagyobb mértékben, 10 százalékkal emelkedett.

Az Euromonitor International szerint egyébként az Észak-Amerikában vécépapírok többsége a "luxus" kategóriába tartozik.

Népszerűek a több rétegű, nyomott mintázatú, vagy igazán puha rostokból készült tekercsek. Egyre keresettebbek az aloe vera kivonattal, vagy E-vitaminnal átitatott vécépapírok is.

Mennyi jut vécépapírra Kelet-Európában? (Oldaltörés)

A kedvencek között a papírtörlő
© pet-n-go.com
A konyhai papírtörlőkből is több fogyott tavaly Észak-Amerikában, mint korábban. A felmérés szerint a konyhai papírtörlők fogyasztása a gazdasági bizalom egyik indikátora: a háztartások általában többet használnak belőle, ha anyagi biztonságban érzik magukat. Szűkösebb időkben azonban visszatérhetnek a tisztítható textiltörlőkhöz.

A kelet-európai papír törlőkendő piac az utóbbi évtizedben folyamatos fejlődésen ment át - írják az elemzők. A városodás, az átlagkeresetek és a vásárlóerő növekedése is segítette e termékek forgalmának emelkedését. Az átlagosan 9 dolláros egy főre eső költéssel ugyan a kelet-európai országok még mindig a papírtörlőkre átlagban 50 dollárt nyugati szomszédaik mögött járnak, de a különbség csökkenőben van.

Az EU új tagállamai közül a jelentés szerint 2004-ben Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon nőtt leginkább a vécépapírok és más papírtörlők forgalma. A multinacionális gyártók mellett ezekben az országokban jelentős a helyi gyártók részvétele is - teszi hozzá az Euromonitor International.