A Financial Times brit üzleti lap kedden azt írta, hogy angol járműipari szakszervezeti vélemények szerint a Nanjing csak másokkal együttműködve lesz képes működésbe hozni a MG Rovert. A lap szerint a friss kínai gazda már külső finanszírozói forrásokat keres és egy ütőképes vállalatirányító csapatot is szeretne a brit járműgyártónak.
A Nanjing szóvivője a Financial Times szerint megerősítette, hogy "nyitottak minden járműgyártói javaslat felé", beleértve kínai javaslatokat is, a MG Roverbe történő beruházás ügyében. Eszerint újra képbe kerülhet a SAIC, az a másik kínai járműipari csoport, amely eredetileg vevőnek jelentkezett, majd visszakozott, mígnem ismét ajánlattal állt elő a Roverre, de a Nanjing lett a befutó. Hétfőn azonban a SAIC illetékese azt nyilatkozta, hogy egész mások az elképzeléseik a Rover talpra állításával kapcsolatban, mint a Nanjingnak.
Az utóbbi pénteki vételi ajánlata általános meglepetést keltett, még magának a kínai járműipari csoportnak a berkeiben is - emlékeztetnek a jelentések. A brit gyári szakszervezet a SAIC-kal való együttműködést vette volna jó néven.
Egy az ügylethez közelálló forrás szerint a Nanjing 50 millió fontot meghaladó összeget ígért a Roverért, amely 2004-et 250 millió font hiánnyal zárt és 2003-ban 92,6 millió font volt a veszteség. A Rover az idén áprilisban jelentett csődöt.