A közlemény szerint az eredményhirdetés határidejét harminc nappal hosszabbítja meg az ÁPV Rt. A tárgyalások a versenyben maradt két ajánlattevő közül először a kedvezőbb ajánlatot tevő Airbridge Rt.-vel kezdődnek meg.
Az ÁPV Rt. a Transatlantic Aviation Limited kizárását az elvárásoktól elmaradó ajánlatával indokolta. A soron következő tárgyalások során szükséges tisztázni a befektetői vállalások garanciális kérdéseit, annak érdekében, hogy a befektetői szándékok összhangba kerüljenek a nemzeti légitársaság rövid és hosszabb távú üzleti érdekeivel - áll a közleményben.
Két sikertelen privatizációs pályázat után az ÁPV Rt. április 4-én tette közzé a tárgyalásos eljárási felhívást a 3,5 milliárd forint jegyzett tőkéjű Malév Rt. 99,95 százalékot kitevő részvénycsomagjának eladására. A tárgyalásos eljárásban 11 befektető jelezte részvételi szándékát, de július 5-én végül három jelentkező adott be kötelező érvényű ajánlatot.
Közülük a kettő maradt versenyben: az Aviation Solution Befektetői Konzorcium (ASBK) Kft., amely kizárólag magyar magánszemélyek tulajdonában van, és a magyar légitársaság megvásárlására alapított Airbridge Rt., amely 51 százalékban magyar magánszemélyek, 49 százalékban Borisz Abramovics, az ismert orosz üzletember tulajdona és amelyet az öt légitársaságot tömörítő orosz AiRUnion, korábban Airbridge Szövetség hozott létre.
Az Airbridge Rt. az ÁPV Rt. döntését üdvözlő, az MTI-hez eljuttatott közleményében megerősíti, hogy a tárgyalások sikeres lezárása esetén a Malév nemzeti státuszát fenntartja, és fejleszti alaptevékenységét az Európai Unión belül és azon kívüli térségekben. Az AirBridge üdvözli a Malév belépési szándékát az Oneworld Szövetségbe, amit semmilyen mértékben nem veszélyezteti az AirUnion, amely szakmai együttműködő partnere és nem tulajdonosa a Malév privatizációján pályázó AirBridge Rt-nek.
A Malév volt vezérigazgatója Kovács Ferenc, az ASBK képviselője korábban az MTI-nek elmondta: a lengyel állami LOT légitársaság érdeklődést mutat a Malév privatizációjában való részvételre, és csatlakozási tárgyalásokat folytat az ASBK-val. Ahhoz, hogy a Malév megtartsa nemzeti légitársaság státusát, legalább 51 százalékban magyar tulajdonban kell lennie.
A múlt év november 18-án és az idén március 31-én lezárult privatizációs pályázatok eredménytelenek voltak. Az ajánlattevőket a privatizációs szervezet egyik alkalommal sem nevezte meg. A most végéhez közeledő tárgyalásos eljárással immár harmadszor próbálják meg értékesíteni a magyar nemzeti légitársaságot, amelyet egyszer már privatizáltak, egyszer visszaállamosítottak és egyszer sikertelenül kíséreltek meg eladni.
Malév-privatizáció: elhalasztották az eredményhirdetést
Utolsó frissítés:
Az ÁPV Rt. Igazgatósága úgy határozott, hogy még nem hirdet eredményt a Malév Rt. privatizációja céljából indított tárgyalásos eljáráson, és a Transatlantic Aviation Limited-del már nem tárgyal tovább - közölte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. az MTI-vel csütörtökön.