Abramovics Budapesten tárgyal a Malév privatizációjáról

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A jövő héten Budapestre utazik Borisz Abramovics, a KrasAir krasznojarszki légitársaság vezérigazgatója, hogy egyeztesse a Malév Rt. megvásárlásával kapcsolatos feltételeket - derült ki a Kommerszant című orosz gazdasági napilap pénteki számából.

Az újságnak maga Abramovics számolt be arról, hogy Budapestre utazik, s reményei szerint augusztus 15-ig alá is írják a privatizációs megállapodást. Az üzletember azt mondta, hogy az ÁPV Rt. a három pályázó közül az AirBridge Rt. ajánlatát minősítette a legjobbnak, s a továbbiakban nem kíván tárgyalni a másik két pályázóval.

A Kommerszant megjegyezte, hogy az Abramovics által elmondottak némileg eltérnek a Reuters és a magyar sajtó híreitől, amelyek szerint nemcsak az AirBridge Rt, hanem az Aviation Solution Befektetői Konzorcium Kft. is versenyben maradt.

Abramovics a vételárról nem árult el semmit, mindössze annyit mondott, hogy az ÁPV Rt. nem csak a Malév adósságterhének átvállalását szabja az ügylet megkötésének feltételéül, hanem vizsgálni kívánja a légitársaság fejlesztését célzó stratégiai tervet és az útvonalak fejlesztésére vonatkozó üzleti tervet.

A Malév privatizációs tenderén hivatalosan a budapesti bejegyzésű Airbridge Rt. nyújtott be pályázatot. Ha megnyeri a pályázatot, akkor a KrasAirt és négy másik orosz légitársaságot magában foglaló AirUnion (korábbi nevén AirBridge) szövetség előtt megnyílik a lehetőség arra, hogy könnyűszerrel beilleszkedjen a nemzetközi légiközlekedésbe. Ez a folyamat egyébként akár tíz évet is igénybe venne - magyarázták a KrasAirnél a Kommerszantnak.

Az újság által megkérdezett más orosz légitársaságok egyike nagyon érdekes, bátor és tőkeigényes vállalkozásnak nevezte a Malév (esetleges) megvásárlását. A KrasAir így szállító-logisztikai csomóponthoz jutna Európa keleti részén, és az kiegészítené a krasznojarszki csomópontot. A nehézségek, a gazdasági aspektust nem számítva, a szervezésben rejlenek, mégpedig abban, hogy lesz-e lehetőség a Malév flottájának felhasználására Oroszországon belül.

Az AirBridge szövetség július 12-én jelentette be, hogy AirUnion márkanéven működik tovább. A szövetség irányító szervének, a Moszkvában bejegyzett AirBridge Kft.-nek Borisz Abramovics a vezetője.

A Kommerszant adatai szerint a KrasAir tavaly 1,9 millió utast szállított, bevételei 8,4 milliárd rubelre, adózás utáni nyeresége pedig 9,4 millió rubelre rúgott. A KrasAir részvényeinek 51 százaléka állami tulajdonban van, 49 százalékát pedig a vállalatot vezető Abramovics testvérekhez (Borisz és Alekszandr Abramovicshoz) közelálló fizikai és jogi személyek birtokolják.