A MÁV mellett többek között az osztrák Rail Cargo Austria, a Deutsche Bahn, és a szlovák Penta, a Rail World Holdings és a Mid Europa Partners alkotta konzorcium maradt versenyben.
A rövidített lista elkészítésénél nem annyira az ár, mint a potenciális befektető általános megítélés volt a legfőbb szempont - jelentette ki a szlovák közlekedési minisztérium szóvivője. Tomas Sarluska elmondta: a kötelező érvényű ajánlatban az áron még lehet változtatni.
Korábban tizennégy cég jelezte érdeklődését a szlovák ZSSK Cargo állami vasúti teherszállító cég 100 százalékára. A pályázók július 29-ig adhatták be az előzetes ajánlatot, az ügyletet várhatóan még az idén nyélbe ütik.
A szlovák kormány 15-20 milliárd koronát (384-510 millió eurót) remél az eladásból. A bevételt a ZSSK veszteséges személyforgalmi tevékenysége adósságának rendezésére fordítják.
Szlovákia az első kelet-európai országként magánosítja vasúti teherszállító vállalatát. A társaság az idei első félévben 208,27 millió korona (5,36 millió euró) adózott eredményt ért el. Forgalma 9,02 milliárd korona volt.