A felek kutatási és fejlesztési kooperációs szerződést kívánnak kötni annak érdekében, hogy erősségeiket egyesítve globális technológiai szabvány létrehozására tegyék képessé magukat. A tárgyalásokat rendszeres időközönként újabbak követik majd és konzultációs fórumot is létrehoznak gazdasági vezetők, tudósok és állami tisztségviselők részvételével.
A negyedik generációs mobiltelefonok piaci megjelenése 2010 körül várható. A feltételezések szerint adatforgalmazási sávszélességük az optikai kábelek nagyságrendjébe esik majd, ami új távlatokat nyit meg a távközlés és a tartalomszolgáltatás terén.
Japán úttörő szerepet töltött be az internetes funkciókat felmutató harmadik generációs mobiltelefónia elterjesztésében. A világ többi része a viszonylag magas költségek és díjak miatt még messze mögötte kullog a technológia adoptálásában. A legnagyobb japán mobilszolgáltató, a 3G technológiát 2001-ben bevezető NTT DoCoMo a korábbi mobiltechnológiákra alapuló szolgáltatásokat teljes egészében fel kívánja számolni 2012-ig.
Kína óriási növekedés előtt áll a mobiltelefónia elterjesztésében, de a japán vállalatok alig néhány százalékos piaci részesedést tudhatnak csak magukénak. A piacot az európai gyártók, közöttük is a Nokia uralják. 2004 végén 334,82 millió mobiltelefon előfizető volt Kínában, amely a népesség 25,9 százaléka.
A negyedik generációs mobiltelefonok piaci megjelenése 2010 körül várható. A feltételezések szerint adatforgalmazási sávszélességük az optikai kábelek nagyságrendjébe esik majd, ami új távlatokat nyit meg a távközlés és a tartalomszolgáltatás terén.
Japán úttörő szerepet töltött be az internetes funkciókat felmutató harmadik generációs mobiltelefónia elterjesztésében. A világ többi része a viszonylag magas költségek és díjak miatt még messze mögötte kullog a technológia adoptálásában. A legnagyobb japán mobilszolgáltató, a 3G technológiát 2001-ben bevezető NTT DoCoMo a korábbi mobiltechnológiákra alapuló szolgáltatásokat teljes egészében fel kívánja számolni 2012-ig.
Kína óriási növekedés előtt áll a mobiltelefónia elterjesztésében, de a japán vállalatok alig néhány százalékos piaci részesedést tudhatnak csak magukénak. A piacot az európai gyártók, közöttük is a Nokia uralják. 2004 végén 334,82 millió mobiltelefon előfizető volt Kínában, amely a népesség 25,9 százaléka.