"Amennyiben a MÁV a törvényes határidőn belül nem teszi nyilvánossá a vasúttársaság és a Stadler között megkötött szerződést, úgy a Bombardier a tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági tárcához fordul" - áll a MÁV motorvonat-tenderen vesztes Bombardier közleményében.
A Bombardier mindeddig csupán a sajtóból értesült a MÁV álláspontjáról. A vasúttársaság - e szerint - olyan időbeli és tartalmi korlátozást jelentő feltételekhez kötötte a szerződés nyilvánosságra hozatalát, amelyek sértik a vonatkozó törvényi előírásokat.
A Bombardier szerint a közbeszerzési törvény rendelkezései, valamint a személyes adatok védelméről, és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvények vonatkozó részei alapján nyilvánosnak minősül a megkötött szerződés, így semmi sem akadályozhatja a vasúttársaságot, hogy a mellékletekkel és a kapcsolódó anyagokkal együtt eljuttassa azt a céghez.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az MTI-nek elmondta: "az átláthatóság híve vagyok. A MÁV elnök-vezérigazgatója már nyilatkozott, hogy amennyiben nincs jogi akadálya, akkor nyilvánosságra hozzák a Stadler-szerződést. Én ezt messzemenően támogatom."
Bombardier az adatvédelmi törvényre hivatkozva csütörtökön arra kérte Gaál Gyulát, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatóját, hogy hozza nyilvánosságra a Stadler Bussnang Rt.-vel aláírt motorvonat szerződés teljes szövegét, és a szerződéskötés körülményeit.
Válaszában a MÁV kifejtette, hogy ha a közbeszerzési döntőbizottsági eljárás lezárul, és a MÁV-Stadler szerződés hatályba lép, akkor nyilvánosságra hozzák a szállítási kontraktus azon részeit, amelyek a közbeszerzési eljárás értékelési szempontjaira vonatkoznak. Ezek ugyanis a közbeszerzési törvény szerint nyilvános adatoknak minősülnek.
A Bombardier szerint a szerződésben foglaltak közérdekű adatokat képeznek, ezért korlátozás nélkül hozzáférhetőnek kell lenniük.
A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) pénteki tárgyalása után közölte, hogy a Bombardier három jogorvoslati kérelmére indított eljárásban szeptember 13-ig hoz döntést. A döntés meghozatalára a fellebbezés beérkezésétől, vagyis augusztus 5-től számítva 30 nap állt rendelkezésre, ám azt a KDb, törvény adta lehetőségével élve, egy alkalommal 10 nappal meghosszabbította.
A Bombardier szerint a MÁV augusztus 4-i döntése, amiben a Stadlert hozták ki győztesként, jogszerűtlen volt. A cég azt kérte a döntőbizottságtól, hogy érvénytelenítse a kihirdetett eredményt.