Távoznak Kínából a nagyobb brit divatláncok

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A nagy brit divatláncok közül több Kínából Kelet-Európába, Törökországba és Indiába telepíti át a gyártást, mivel a "trendy" ruhák iránti kereslet azonnali kielégítésének szükségessége a beszerzési politika gyökeres átalakítására készteti a kiskereskedőket - írta a Financial Times.

A folyamatot felgyorsította az Európai Unió és Kína közötti textilvita, ami miatt a láncok olyan országokba helyezik át a gyártást, amelyek korlátozás nélkül szállíthatnak az unió piacára ruházati cikkeket.

A néhány hónappal ezelőtt a sort egyebek mellett a Primark, a Zara és a New Look nyitotta, ők versenytársaikat lepipálva erős keresletnövekedésről adtak számot, mert a legújabb kollekciót gyorsabban tudták piacra dobni, mint riválisaik.

A ruházati kiskereskedelemben jelentős érdekeltségekkel rendelkező Philip Green milliárdos a lapnak azt mondta, hogy tavaly december óta Kínából Kelet-Európába és Törökországba telepítik át a gyártást az érdekeltségi körébe tartozó cégeknél, hogy közelebb legyenek az otthoni piachoz, és gyorsabban tudjanak reagálni a változó igényekre.

Green utalt arra, hogy a kínai ruházati termékek az árat és a minőséget tekintve is kiválóak, de a gyártók túl messze vannak ahhoz, hogy a legutolsó divatot igénylő vásárló közönség igényeit a lehető leggyorsabban ki lehessen elégíteni.

Közelebb tervezi vinni a gyártást Európához a Next is, a Debenhams Indiába tart, ahonnan rövidebb a szállítási idő, mint Kínából. Nagy-Britanniába tengeren 22 nap alatt ér Kínából az árú, míg például Törökországból 5 nap alatt.

Elemzők rámutatnak: ha az ár a legfőbb szempont, akkor Kína verhetetlen, ha viszont azt nézzük, hogy a hosszabb szállítási idő miatt a divatcégek nem tudják azonnal piacra dobni a legújabb kollekciót, akkor az így kieső forgalom miatt veszteségük keletkezik.