A tavaly kidolgozott EU-jogszabály értelmében kártalanítást kapnak azon utasok, akiknek beszállását visszautasították, akiknek járata késett vagy törölték. Visszautasított beszállás esetén az utasok a végső célállomásukra történő átfoglalásra vagy jegyük árának visszatérítésére, ellátásra és a repülőút hosszától függően 250-600 euró kártalanításra jogosultak. Járat törlése esetén az utasoknak joguk van visszatérítésre vagy átfoglalásra és ellátásra.
Amennyiben egy járat a repülőút hosszához képest meghatározott bizonyos időtartamnál többet késik, az utasoknak ellátást, nagyobb késésnél visszatérítést is fel kell ajánlani.
A menetrendszerinti járatok utasainak 98 százalékát fuvarozó 270 légitársaságot képviselő Nemzetközi Légifuvarozási Szövetség (IATA) és a tíz alacsony viteldíjú légitársaságot képviselő szövetség (ELFAA) egy brit bíróság előtt vitatja az említett rendelet egyesült királyságbeli érvényességét, mert az szerintük ellentétben áll egy másik nemzetközi egyezménnyel. A brit jogi testület az Európai Bírósághoz fordult, annak illetékes főtanácsnoka, Leendert Geelhoed pedig elutasította az érveket, és az uniós bíróságnak azt indítványozta, hogy tekintse a rendeletet érvényesnek. A főtanácsnok véleménye mindazonáltal nem köti a bíróságot, jóllehet többnyire megelőlegezi a későbbi ítéletet.
Kártalanítás jár a légitársaságtól késés és visszafordítás esetén
Utolsó frissítés:
Elutasította az Európai Unió luxemburgi bíróságának főtanácsnoka azokat az érveket, amelyeket légiközlekedési szövetségek hoztak fel a légiutasoknak nyújtandó kártalanításról és segítségről szóló uniós rendelet visszavonása érdekében.