Egyre több pénzt hagyunk a padlón

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A háztartási tisztítószerek kiskereskedelmi forgalma 16 százalékkal, több mint 13 milliárd forintra nőtt a 2004 július-2005 június közötti időszakban az ACNielsen piackutató adatai szerint.

A kategória hét szegmense közül hatban nőtt a forgalom, csak a súrolószereknél csökkent, 9 százalékkal. A legnagyobb arányú növekedést, 30 százalékot a padlótisztító szereknél mérték a piackutatók.

A két legnagyobb szegmens, az általános tisztítószer és a toalett tisztító, amelyek a tisztítószer-eladások 30-30 százalékát teszik ki. Utóbbi forgalma egyik évről a másikra 27, előbbié 17 százalékkal nőtt. Az általános tisztítószerek közel 41 százalékát a hipermarketek adták el a vizsgált időszakban.

A felmérés szerint e cikkek fogyasztói ára csökkent az egy évvel korábbihoz képest: egy liter általános tisztító spray-t a korábbi 925 forint helyett 911 forintért lehetett kapni, egy liter folyékony általános tisztítószer átlagára pedig 550-ről 516 forintra csökkent 2004 júliusa és 2005 júniusa között.

A kereskedelmi márkák szerepe a tisztítószereknél csökkent az előző évi felmérés adataihoz képest, 8 százalékról 6 százalékra. A másik nagy szegmens, a toalett tisztító bolti eladásában a WC-kagylóba helyezhető termékek domináltak 73 százalékkal. E cikkek fogyasztói átlagára egy év alatt alig változott. A toalett tisztítók kereskedelmi márkáinak piaci részesedése 7-ről 8 százalékra emelkedett.