Kína és India dobja meg a médiaipart

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A média- és szórakoztató ipar növekedése jóval gyorsabb lesz az évtized második felében, mint az elsőben. A PriceWaterhouseCoopers (PwC) szerint a piac Kínában és Indiában bővül a legnagyobb ütemben. A videojátékok kereslete nő a legjobban, piacuk megkétszereződhet 2009-ben.

A PwC elemzői szerint a média és szórakoztató ipar éves árbevétele elérheti az 1,8 ezer milliárd dollárt 2009-ben. Változatlanul az Egyesült Államok lesz a legnagyobb piac, évi 690 milliárd dolláros bevétellel, a növekedési ütem azonban a többi régiókhoz képest itt szerényebb, évi 5,6 százalék körüli lesz.
   

A netes hirdetéspiac nő
A hirdetéseket tekintve az internet esetében lesz a leggyorsabb az árbevétel-növekedés - évi 16 százalék a következő öt esztendőben. A globálisan 477 milliárd dollárt kitevő hirdetési piacból a legnagyobb részt mégis a televízió tudhat magáénak, 186 milliárdot, az internetre 32 milliárd jut.
A leggyorsabb - várhatóan évi 12 százalékkal - az ázsiai-csendes-óceáni piac fog bővülni, elsősorban Kína és India erőteljesen növekvő keresletének köszönhetően. Ebben a térségben 2009-ben 432 milliárd dolláros forgalom várható.
   
Az elemzés szerint világszerte a leggyorsabban a videojátékok piaca fog bővülni az új játékkonzolok megjelenésével: az árbevétel megkétszereződhet, a jelenlegi 25 milliárd dollárról 55 milliárdra.

Az írott sajtó számíthat a legkisebb növekedésre: itt évente 3,3 százalékos bővülés várható, 2009-ben a bevétel világszerte 202 milliárd dollár körül alakulhat. A PwC szakértői szerint az írott sajtó elsősorban az apróhirdetések, illetve a bulvárlapok miatt számíthat növekedésre, általában azonban folyamatosan tért veszít az internettel és a televízióval szemben.