Az ACNielsen adatai szerint a boltokban évente eladott tea mennyisége közeledik az 1400 tonnához, értéke pedig meghaladta a 8 milliárd forintot a 2004 augusztus-2005 július között eltelt egy évben.
A mennyiséget tekintve a boltokban eladott tea 87 százaléka filteres, értékben valamivel még nagyobb ez az arány.
A piackutatók felmérései szerint az egyes szegmensek viszonylag kiegyensúlyozott képet mutattak az elmúlt két évben. Említést a hagyományos fekete tea piaci részesedésének némi csökkenése, és a gyógytea hasonló mértékű, 3 százalékpontos emelkedése érdemel.
Hagyományos fekete teára a bolti forgalomból mennyiségben 38, értékben pedig 34 százalék jutott 2004 augusztus-2005 július között.
A gyógytea piaci aránya mennyiségben 19, értékben pedig 20 százalékra nőtt, miközben átlagára is emelkedett. A filteres változat ára 12 százalékkal nőtt két év alatt, egy csomag átlagosan 270 forintba került az idén június-júliusban. A gyógytea-fű átlagára 18 százalékkal 214 forintra nőtt.
A valódi gyümölcsből készült teák piaci részesedése nem változott, mennyiségben és értékben is 10 százalék volt 2004 augusztus-2005 július között. A filteres variáns átlagára két év alatt 11 százalékkal emelkedett, 306 forintra. A szintén keresett, nem filteres kiszerelésű gyümölcstea ára alig változott, egy csomag átlagosan 294 forintba került az idén június-júliusban.
A piackutatók adatai szerint a kávéhoz hasonlóan a teánál is alacsony a kereskedelmi márkák részesedése. Az idén április-májusban 8 százalék jutott a kereskedelmi márkás teákra az összes értékesítésből, szemben az egy évvel korábbi 6 százalékkal.
Erősödött az eladásban a patikák pozíciója: rájuk jut a kiskereskedelmi forgalomból 5 százalék, mennyiségben is, értékben is, elsősorban a gyógyteáknak köszönhetően.