Győző Gábor, az MGE ügyvezető főtitkára szerint azzal, hogy a törvénymódosítás bevezeti az avultatás intézményét, vagyis alacsonyabb adótételt állapít meg a használt járműveknél, arra ösztönzi az autóvásárlókat, hogy új helyett használtat vegyenek.
A jövő évi regisztrációs adó törvény alapján 126 ezer használt, és 144 ezer új autó értékesítésével lehet számolni. Ennek megvalósulását feltételezve a magyar 1-10 éves személygépkocsi park átlagos értéke legalább 10 százalékkal csökken. Ennek járulékos hatása, hogy a pénzintézetek gépkocsi hitelezési portfoliójának értéke is mintegy 10 százalékkal lesz alacsonyabb.
Győző szerint az újautó-értékesítés visszaesése több mint 200 márkakereskedő csődbejutását eredményezheti, és ez mintegy 6 ezer munkahely megszűnését, és több mint 4 milliárd forint adóbevétel-kiesést okoz.
Az MGE és a Gémosz szerint a 2006-tól új autók forgalomba hozásánál kötelező EU 4-es motorral szemben az unióban minden korlátozás nélkül forgalomba hozható, legfeljebb 10 éves korú autók EU 1,2, és 3-as motorjai 90-130 százalékkal növelik a környezet szennyezését.
Az érdekképviseletek számításai szerint a törvény életbe lépésével 1200 tonnával több szén-dioxid, és 67 tonnával több nitrogén-oxid kerül a magyar légtérbe a használt autók számának emelkedésével.
Wolf Károly, a GM Hungary igazgatója elmondta: a használtautó-behozatal növekedése nem lehet érdeke a magyar gazdaságnak, az államháztartásnak, és az autós szakmának, viszont érdeke lehet a legalitás határán működő, adót kerülő vállalkozói rétegnek.
Hozzátette: annak ellenére, hogy a regisztrációs adó törvényt hétfő este már megszavazta az országgyűlés, mégis látnak esélyt arra, hogy még a hatályba lépés előtt rendkívüli módosító indítvánnyal változtassanak azon.